ق.س.د: ۳۱ نظامی و تبهکار ترکیه به هلاکت رسیده و ۴ خودروی نظامی نیز منهدم شدند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای کتبی نتایج درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته‌ی مقاومت تاریخی عفرین را اعلام کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای کتبی نتایج درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته‌ی مقاومت تاریخی عفرین را اعلام کرد.

 

ق.س.د در این بیانیه تصریح کرده "در چهارچوب دفاع مشروع و در جریان درگیری‌ها با ارتش ترکیه و تبهکارانش، ۳۱ نظامی و تبهکار ترکیه به هلاکت رسیده و ۴ خودروی نظامی نیز منهدم شدند."

 

متن بیانیه‌ی ق.س.د به شرح زیر می‌باشد:

"با وجود اعلام آتش‌بس ۳۰ روزه از سوی شورای امنیت سازمان‌ملل، حملات وحشیانه‌ی ارتش ترکیه و تبهکارانش علیه عفرین بدون وقفه ادامه دارد. ارتش اشغالگر ترکیه تمام تکنولوژی نظامی خود را با هدف قتل‌عام خلق عفرین به کار می‌بندد. نیروهای ما نیز در چارچوب حق دفاع‌مشروع پاسخ حملات اشغالگران را می‌دهند.

 

نتایج عملیات‌های مبارزان در عفرین چنین است:

 

بخش شرآ

مبارزان ما حمله‌ی نظامیان ترکیه و گروه‌های تروریست وابسته به آن را در اطراف روستای عمرا درهم‌شکسته و درنتیجه‌ی درگیری‌ میان مبارزان و اشغالگران، اطراف این روستا از لوث وجود تبهکاران پاکسازی شده و ۲۰ تبهکار به هلاکت رسیدند و یک اتومبیل نظامی نیز به کلی منهدم گردید.

 

ارتش ترکیه و تبهکارانش از اوایل صبح با سلاح‌های سنگین روستای عمرا را توپباران می‌کنند و بیش از ۱۵ مرتبه به این روستا حمله کردند.

 

بخش مابَتا

نظامیان ترکیه و گروه‌های تبهکار در اطراف روستای کورکا حمله ترتیب دادند که این حمله با پاسخ مبارزان روبرو گشته و در نتیجه‌ی درگیری‌ها ۴ تبهکار به هلاکت رسیدند.

 

بخش شیه

روستاهای سَناری و آنکله به مدت ۳ روز است که بدون وقفه با سلاح‌های سنگین و جنگنده‌های هوایی هدف حملات ارتش ترکیه و تبهکارانش قرار می‌گیرد . این حملات با پاسخ مبارزان روبرو شده و درنتیجه‌ی درگیری‌ها در این جبهه ، ۷ تبهکار کشته شدند.

 

بخش جندرس

ارتش اشغالگر ترکیه با سلاح‌های سنگین مرکز جندرس و روستای یالانقوزی را توپباران کرد که درنتیجه‌ی آن بر اساس گزارشات اولیه ، ۲ شهروند غیرنظامی به شهادت رسیده و ۳  تن دیگر نیز زخمی شدند.

 

جنگنده‌های هوایی ارتش ترکیه بعدازظهر روز گذشته به روستای هیکچی حمله کردند که با پاسخ مبارزان روبرو شد و در نتیجه‌ی آن یک خودروی راه‌سازی اشغالگران منهدم شده و یکی دیگر نیز از کار افتاد.

 

بخش راجو

مبارزان ی.پ.ژ حمله‌ی ارتش ترکیه و تبهکارانش را در اطراف روستای موسکی درهم‌شکستند و در نتیجه‌ی آن ۲ خودروی نظامی اشغالگران منهدم شده و تمامی سرنشین‌های آنها نیز به هلاکت رسیدند.

 

بخش شِراوا

ارتش ترکیه و تبهکارانش با سلاح‌های سنگین روستای جَلَمی را توپباران کردند که درنتیجه‌ی آن به منازل مسکونی شهروندان غیرنظامی خسارت وارد آمده و چند تن از اهالی روستا نیز زخمی شدند.