ی.پ.گ به حامیان بین‌المللی عفرین درود فرستاد

به دنبال آنکه گروهی از جوانان اروپا اعلام کردند در دفاع از عفرین راهپیمایی چند روزه به سوی ژنو سوئیس مقر سازمان ملل متحد انجام خواهند داد، یگان‌های مدافع خلق به همبستگی آنها درود فرستاده است

به دنبال آنکه گروهی از جوانان اروپا اعلام کردند در دفاع از عفرین راهپیمایی چند روزه به سوی ژنو سوئیس مقر سازمان ملل متحد انجام خواهند داد، یگان‌های مدافع خلق به همبستگی آنها درود فرستاده است

 

یگان‌های مدافع خلق در پیام خود نوشته است نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ که در عفرین در حال دفاع در برابر نیروهای اشغالگر ترکیه و تروریست‌های القاعده هستند به راهپیمایی جوانان به سمت ژنو، شهر صلح درود می‌فرستند.

 

ی.پ.گ می‌گوید این اقدام نشان می‌دهد که تفاوت رنگ و زبان و نژاد هیچگاه نمی‌تواند مانعی پیش روی بشریت متمدن باشد که زورگویی و ستمگری را نمی‌پذیرد.

 

در بخشی از این پیام آمده است: ارتش اشغالگر ترکیه و القاعده به مردم عفرین و همزیستی مسالمت‌آمیز آنها حمله کرده و تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان جان خود را از دست داده یا زخمی شدەاند. زندگی صدها هزار انسان اکنون با مخاطره مواجه است و توپخانەها و هواپیماهای جنگی مدام در حال بمباران مناطق مسکونی هستند. زیرساخت‌های شهری و اماکن تاریخی دارند ویران می‌شوند. ترکیه در حال ارتکاب جنایت علیه بشریت است. برای جلوگیری از شکست بشریت و رد این اقدامات ضد انسانی، ی.پ.گ و ی.پ.ژ در حال جنگ مرگ و زندگی هستند. مبارزانی که از بشریت در مقابل داعش دفاع کردند اکنون به همان وظیفه در برابر نیروهای اشغالگر ترکیه و القاعده عمل می‌کنند.

 

ی.پ.گ با این پیشبینی که جهان بیش از این نظارەگر این هجوم وحشیانه نخواهد بود، بر لزوم حساب‌خواهی از ترکیه که به آشیانه تروریست‌های جهان بدل شده است تأکید کرده و خطاب به مدافعین عفرین می‌گوید: هرچند که از عفرین دور هستید اما شور و احساسات شما را بخوبی درک می‌کنیم. همانطور که کوبانی را تنها نگذاشتید و شریک پیروزی آن شدید اکنون نیز مردم ما را تنها نخواهید گذاشت و وقوع کشتارهای جمعی توسط حکومت ترکیه را به سازمان‌های مسئول گوشزد خواهید کرد. به باور ما فریاد کودکان زخمی عفرین به بشریت اجازه نخواهد داد به راحتی به خواب برود. همانطور که اینجا کسی نمی‌خوابد و برای دفاع از سرزمینش جان می‌دهد، اطمینان داریم شما نیز در این مبارزه از پای نخواهید نشست. قلب مردم و مبارزان عفرین در راهپیمایی شما می‌تپد.