ابتکارعمل آزادی برای رهبر خلق کورد به دیدار خانواده‌ها می‌رود

ابتکارعمل آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در سوریه در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان‌، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» دیدار از خانواده‌ها را آغاز کرد.

در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد»، ابتکارعمل آزدی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در سوریه، دیروز با خانواده‌ها دیدار کرد.

امروز نیز اعضای این ابتکارعمل، دیدارهای خود با خانواده‌های شهر قامشلو را ادامه می‌دهند. در جلساتی که با خانواده‌ها برگزار می‌شود، ابتکارعمل وضعیت نظام شکنجه و قتل‌عام علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تاثیرات آن را شرح می‌دهند.

لطیفه علی که در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ در لبنان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را دیده است، احساسات خود را ابراز کرد و گفت‌:‌‌ «زمانیکه رهبر آپو را دیدم احساس کردم که جهان در مقابل چشمانم روشن شد، من بسیار خوشحال شدم که او را دیدم.‌»

لطیفه علی توجه‌ها را به این امر معطوف داشت که از ۲۶ سال قبل، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در زندان امرالی زندانی شده است و بیان کرد که دولت اشغالگر ترکیه و متفقانش، فکر و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مقابل نظام خود را امری ترسناک می‌پندارند، به همین علت نظام شکنجه و نسل‌کشی علیه او را عملی می‌کنند و گفت‌: ‌«برای رهبری‌مان هرچه از دست ما برآید انجام خواهیم داد.»

نواف خلیل نیز در سال ۱۹۹۷ در سوریه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را دیده است. خلیل اشاره کرد که، دیدن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای او مثل یک خواب بود که به واقعیت مبدل شده باشد و بیان داشت که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با اندیشه‌های خود خلق را از بردگی و فرودستی نجات می‌دهد و در ادامه گفت‌: ‌«ما پایبندی و قول خود به رهبری را نو می‌کنیم و برای عملی شدن تفکراتش، مبارزه خواهیم کرد.»

ابتکارعمل آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در سوریه در این دیدارها، اطلاعیه‌ ‌«حیات رهبر عبدالله اوجالان» و ‌‌رمان تصویری به نام ‌‌‌‌‌«آزادی پیروز خواهد شد» که حیات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را بازگو می‌کند را به خانواده‌ها تقدیم کردند.