اهالی کانتون فرات علیه انزوای تحمیلی راهپیمایی کردند

در کانتون فرات برضد انزوای تحمیلی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حملات دولت ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا یک بیانیه داده شد.

صدها شهروند کانتون فرات بر ضد انزوای تحمیلی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یک راهپیمایی اعتراضی انجام دادند.

این راهپیمایی با شرکت صدها نفر در میدان زن آزاد آغاز شده و در میدان صلح به پایان رسید.

در این راهپیمایی تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برافراشته شده و شعار ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» داده شد.

پس از اینکه این راهپیمایی توده‌ای، در میدان صلح یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا یک انجام شد.

سپس از هماهنگی کنگره استار، ماجده حسون سخنرانی کرد و اعلام داشت که آنان تا به پایان از رهبر خود خواهند کرده و آزادی جسمانی او را عملی خواهند کرد.

همچنین از سوی کنگره استار کانتون فرات در جلوی میدن زن آزاد در ارتباط با حملات دولت ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا یک بیانیه داده شد. این بیانیه از پیمان علوش عضو هماهنگی کنگره استار در کانتون فرات قرائت شد.

این بیانیه به مشروح زیر است‌:

‌‌«زنان آزاد کورد که از فکر و فلسفه رهبر اوجالان الهام گرفته و به روشنایی راه ازادی زنان خاورمیانه مبدل شده است که در هر سطحی به مقاومت و مبارزه خود ادامه می‌دهد. زنان آزاد مبارزه آزادی را با فرصت و امکانات خود علیرغم تمام سختی و دشواری‌ها در سراسر جهان نشان دادن که دارای پرنسیپ تداوم می‌باشد.

ما به مثابه زنان،‌ مادران صلح، مادران شهدا و مادران گریلا اعمال و تصمیمات خودسرانه و یکطرفه دولت ایران در مورد تصمیم اعدام کردن عضو ه‌پ‌گ،‌ ریگش که در سال ۲۰۱۹ از سوی نیروهای ایران اسیر شده بود، را به شدت محکوم می‌کنیم.

این اولین‌بار نیست که زنان و مردان خلق کورد در ایران اعدام می‌شوند. بدلیل اینکه نیروهای گریلا به مثابه مدافعان کوردستان دیده می‌شوند و  نیروی تاریک داعش را شکست و هزاران شهید داده است، مبارزان ما در نیروهای مدافع خلق هرروز با حملات دشوار توطئه‌گرانه دولت ایران و ترکیه روبرو می‌شوند.

درخواست ما از سازمان‌های حقوق بشری و انجمن‌های امنیتی بین‌المللی اینست که به حکومت فاشیست ایران فشار وارد آورد که با این تصمیمات غیر اخلاقی و تصمیمات اعدام زندانیان جنگ و جوانان کورد پایان دهد و از حکومت ایران برای جرائمی که علیه خلق کورد انجام داده است حسابخواهی کند.

همچنین ما خلق کورد و سازمان‌اهی زنان را فرامی‌خوانیم که مبارزه خود را توسعه دهند و با پیشاهنگی زنان آزاد،‌ پرچم آزادی را بلند برافرازند.‌»