تعیین روز ٢۵ آوریل به عنوان روز شهدای شمال و شرق سوریه

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه روز ۲۵ آوریل / ۵ اردیبهشت را به عنوان روز شهدای شمال و شرق سوریه اعلام کرد.

به مناسبت حمله‌ی دولت اشغالگر ترکیه به کوهستان قره‌چوخ منطقه دیرک، خودمدیریتی شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: شمال و شرق سوریه با انقلاب خود شناخته می‌شود و برای تاسیس سوریه‌ای دمکراتیک، متنوع، غیرمتمرکز و برای دفاع از صلح داخلی، همزیستی مشترک و برادری خلق‌ها، از ارزش‌ها محافظت نمود. در این انقلاب دخترها و پسران از گروه‌ها و ملیت‌های مختلف منطقه‌ی خودمدیریتی فداکاری‌های بی‌نظیری انجام دادند.

در ادامه با اشاره به این فداکاری‌ها که اوج آن شهادت است، آمده است: در هر شرایطی و در هر زمانی اهدافی را که جوانان ما برای آن جان خود را فدا کردند، محقق خواهیم کرد. فقط با دنباله‌روی راه شهدا می‌توانیم پیروز شویم و امید خلق‌ها را محقق کنیم.

همچنین آمده است: همه‌ی شهدایی که در هر نقطه از اقلیم شمال و شرق سوریه جان خود را فدا کردند و شهدای حمله‌ی اشغالگران دولت ترکیه به کوهستان قره‌چوخ در ۲۵ آوریل ۲۰۱۷ را گرامی می‌داریم و یادآور می‌شویم که این حمله‌ی دولت اشغالگر ترکیه آغاز دخالت‌های آنها در منطقه و برای گسترش اشغالگریشان بود. آن زمان خلق ما فداکاری بی‌مانند و بی‌نظیری انجام دادند تا داعش را از میان برداشتند و در ۲۳ مارس ۲۰۱۹ در باغوز به پیروزی رسیدند.

در پایان این بیانیه آمده است: برای گرامیداشت یاد شهدای قهرمانمان و بر اساس ادامه‌ی راه آنها به عنوان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه روز ۲۵ آبان را به عنوان روز شهدای شمال و شرق سوریه اعلام می‌کنیم. همیشه ادامه دهنده‌ی راه آنها خواهیم بود. اراده‌امان را از میراث قهرمانی آنها خواهیم گرفت و با این نیرو و اراده مناطق اشغال شده را آزاد خواهیم کرد و امید خلق‌ها به آزادی و دمکراسی را محقق می‌کنیم.