“با مقاومت کوبانی داعش و دولت ترکیه شکست خوردند”

اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک منطقه‌ی فرات، تاکید کرده است، تبهکاران داعش و دولت اشغال‌گر ترکیه با مقاومت کوبانی شکست خوردند.

اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک منطقه‌ی فرات، به مناسبت گذشت ۹ سال از حمله‌ی تروریست‌های داعش با حمایت دولت اشغال‌گر ترکیه به کوبانی، اطلاعیه‌ای منتشر کرد. ریاست مشترک امور اداری خودمدیریتی دمکراتیک منطقه‌ی فرات، خالد جرادی در میدان زندگی آزاد کوبانی، اطلاعیه را قرائت نمود.

در اطلاعیه ذکر شده است: “۱۵ سپتامبر ۹همین سالگرد حمله‌ی نیروهای تاریک‌پرست داعش به کوبانی و اطراف آن است. تبهکاران داعش از تمامی جهان هزاران تبهکار را جمع کردند، با افکاری افراطی و با سلاح سنگین و تانک پس از کنترل بسیاری از مناطق سوریه و عراق به کوبانی حمله کردند.

پس از آن‌که تبهکاران داعش به کوبانی حمله کردند و بسیاری از روستاهای این کانتون را اشغال‌ کردند و به دروازه‌ی شهر رسیدند و قسمت بزرگی از آن را اشغال‌‌ کردند، برخی از جناح‌ و دولت مانند دولت ترکیه‌ از طریق رئیس جمهور خود اردوغان درباره‌ی‌ سقوط کوبانی صحبت کردند. اما مقاومت یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) و یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) پس از ۱۳۴ روز از مقاومت افسانه‌ای و با همکاری ائتلاف بین‌المللی از طریق سلاح سبک در دستشان، تبهکاران داعش را شکست دادند. این شکست سرآغازی بود برای آزادسازی تمامی مناطق اشغال شده از دست تبهکاران، حتی آخرین نقطه را در باغوز آزاد کردند.

از شروع انقلاب ۱۹ جولای، که اولین جرقه‌ی آن در کوبانی زده شد، دولت اشغال‌گر ترکیه از هر طریق ممکن درصدد شکست این انقلاب بود، این انقلاب به گره دولت اشغال‌گر ترکیه تبدیل شد. اما نتوانستند آن را شکست دهند. مقاومت کوبانی موفقیتی برای مردم منطقه و شکست دولت ترکیه و تفکر افراطی آن بود.

شکست تبهکاران داعش به درد دولت ترکیه نخورد. بنابراین به عنوان برنامه‌ای آلترناتیو مناطق زیادی از سوریه را اشغال کرد. در این مورد از تبهکاران سوری به عنوان ابزاری برای دستیابی به منافعشان در منطقه استفاده شد. پس از شکست داعش و شکست ترکیه، دولت ترکیه نتوانست پیروزی شهروندان منطقه و گسترش مدیریت را تحمل کند و تمامی جوامع شمال و شرق سوریه را در آغوش بگیرد. از این رو جرابلس، باب و اعزاز را اشغال کرد، سپس مناطقی از اداره‌ی خودمدیریتی را با هدف تضعیف آن اشغال کرد. پس از مقاومت قهرمانانه‌ی ساکنین منطقه، کانتون عفرین را اشغال کرد و سپس به سوی اشغال سریکانی و گری‌سپی گام برداشت.

از نیروهای بین‌المللی می‌خواهیم، از نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) حمایت کنند، به وظیفه‌ی خود در از بین بردن تبهکاران داعش و نیروهای افراطی عمل نمایند که می‌خواهند تجربه‌ی دمکراتیک مناطق شمال و شرق سوریه را از بین ببرند”.