برگزاری نشست انلاین مظلوم عبدی و بدران چیا کورد با وزیر دفاع سوئد

مظلوم عبدی فرمانده کل ق.س.د و مشاوران خودمدیریتی شمال-شرق سوریه، از جمله بدران چیا کورد، نشستی مستقیم با پیتر هولتویست، وزیر دفاع سوئد را برگزار کردند. در این نشست وضعیت امنیتی، اقتصادی و انسانی مناطق شمال-شرق سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای سوریه دمکراتیک در نشستی مستقیم با پیتر هولتویست، وزیر دفاع سوئد اظهار داشت که حکومت سوئد حمایتهای خود را برای دست‌یابی به راه حلی در مناطق شمال-شرق سوریه ادامه می‌دهد. همچنین از مطالبات و انتظارات خود در رابطه با تداوم تلاش‌ها با حکومت سوئد در حوزه‌های امنیتی و نظامی و نبرد علیه ترور و تبهکاران داعش سخن گفت.

در این نشست طرفین مسائل مرتبط با جنگ علیه ترور، تداوم فعالیتهای تبهکاران وابسته به داعش و تاثیرگذاری آن بر کل منطقه و جهان را مورد بررسی قرار دادند، همچنین مسئله کمپ‌های آوارگان، توسعه مجدد منطقه و کمک به نیروهای سوریه دمکراتیک در شمال-شرق سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مظلوم عبدی در این نشست اعلام نمود که لازم است راه حلی درازمدت برای ایجاد شود تا امنیت منطقه و ساکنان آن ایجاد شود، و از پروژه‌های خدمات‌رسانی حمایت به عمل آید، زیرا این مسئله می‌تواند تاثیرگذاری هسته مخفی داعش را خاتمه دهد. عبدی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به عملیات انسانی و امنیتی صورت گرفته در کمپ هول از سوی نیروهای امنیتی روژآوا علیه هسته‌های مخفی داعش اظهار داشت: لازم است تلاش‌هایی برای کاستن از بار کمپ هول بر خودمدیریتی برداشته شود.

وزیر دفاع سوئد نیز در پاسخ به سخنان عبدی اظهار داشت: لازم است که ائتلاف بین‌المللی در این زمینه تلاش‌های لازم را انجام دهد و نوسازی و یافتن راه‌هایی برای یک زندگی امن و مبتنی بر عزت در از میان برداشتن داعش می‌تواند تاثیرگذار باشد.

بدران چیا کورد، مشاور خودمدیریتی منطقه شمال-شرق سوریه نیز در این باره خاطرنشان ساخت که در این منطقه برخوردهای دامنه‌داری روی داده و افراد بسیاری ناگزیر به کوچ و مهاجرت یا آوارگی شده‌اند. این افراد برای بازگشت به زندگی عادی نیازمند حمایتهای بین‌المللی هستند. چیاکورد با اشاره به تهدیدات موجود کرونا در منطقه و فقدان امکانات مناسب، خواستار همکاری با منطقه شمال-شرق سوریه شد. طرفین در پایان این دیدار بار دیگر بر اهمیت برگزاری این نشست‌ها تاکید کردند.