در حلب و شهبا به انزوا اعتراض شد

به انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در محله‌های شیخ‌مقصود و اشرفیه حلب و شهبا اعتراض شد و خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شد.

ده‌ها تن از کارمندان شورای بهداشت محله‌های شیخ‌مقصود و اشرفیه و کمیته بهداشت کنگره استار شهبا برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که ۴۱ ماه است اطلاعی از وضعیت وی دریافت نمی‌شود بیانیه‌ای صادر کردند.

دعا ایبیش، کارمند بهداشتی بیمارستان شهید خالد فجیر و نسرین محمد، عضو مدیریت کمیته بهداشت کنگره استار، بیانیه‌ای را که به زبان‌های کوردی و عربی در حلب ارائه شد، قرائت کردند.

این بیانیه در شهبا توسط اوین علی، عضو کمیته بهداشت و درمان کانتون عفرین و شهبا قرائت شد. اعضای اتحادیه ایزدی‌ها، هیئت زنان، کنگرا استار، هلال احمر کوردستان، هیأت بهداشت و کارمندان مرکز طب طبیعی شاه‌ماران در این مراسم که در شهبا برگزار شد، حضور یافتند.

در بیانیه‌های هر دو جا، «مجازات انضباطی» تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان محکوم شد و گفته شد: «سلامت رهبر عبدالله اوجالان، سلامتی ماست، ما آگاه هستیم که رهبری ما در خطر است.»

در این بیانیه‌ها از کمیته پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی) و سازمان‌های جهانی بهداشت خواسته شده تا به وظایف خود عمل کرده و گام‌های جدی بردارند.

شورای سلامت اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه چند روز پیش کنفرانسی را با شعار «انزوا بزرگترین تهدید برای سلامتی انسان و نقض حق زندگی است» در شهر حسکه برگزار کرد و در مورد پیامدهای انزوای تشدید شده بر سلامت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بحث نمود.