در حسکه پیکر شهید آدار به خاک سپرده شد

خلق حسکه در مراسم خاکسپاری پیکر شهید آدار جودی در آرامستان‌ شهید دژوار در روستای داودیه شرکت کردند. همچنین در مراسم یاد شهید شورش سرهلدان گرامی داشته شد.

صدها نفر از شهر حسکه و اطراف آن در مراسم خاکسپاری شروان یگان‌های مدافع زن (ی‌پ‌ژ)، در رابطه با شهید شیرین علی (آدار جودی) شرکت کردند. در ۲۷ جولای در حین انجام وظیفه مجروح شد، با وجود تلاش پزشکان، در ۳۱ جولای به شهادت رسید.

شرکت کنندگان در مقابل مقر خانواده‌ی شهدا در شهر حسکه پیکر وی را دریافت کرده و طی کاروانی بزرگ و طویل به آرامستان‌ شهید دژوار در روستای داودیه رفتند.

مراسم با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا آغاز شد، سپس روژدا احمد به نمایندگی از مجلس خانواده‌ی شهدا، گفت: “شهدا در مقابله با دشمن ستم‌گر برای حفاظت از خاک‌ سرزمین، پیروز شدند”.

روژدا تاکید کرد، تا خاتمه دادن و شکست تمامی حملات خصمانه علیه شمال و شرق سوریه و دستیابی به پیروزی راه شهدا را ادامه خواهند داد.

فرمانده‌ی نظامی در مجلس نظامی کانتون حسکه، ویان ولات، گفت: “به خانواده‌ی شهید شورش سرهلدان و شهید آدار جودی تسلیت می‌گوییم، که برای حفاظت از دست‌آوردهای انقلاب علیه دوشمن‌کاری‌های دولت اشغال‌گر ترکیه‌ی ستمگر در کوه‌های کوردستان و شمال و شرق سوریه به شهادت رسیدند”.

ویان با مادر شهدا و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تجدید میثاق کرد که دستیابی به پیروزی و آزادسازی مناطق اشغال‌ شده، راه شهدا را ادامه خواهند داد.

در این مراسم، مجلس خانواده‌ی شهدای حسکه، هویت گریلای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ)، صالح عواد‌ (شورش سرهلدان) را که در ۱۹ جولای در متینا به شهادت رسیده بود را اعلام کردند.

سپس عضو مجلس خانواده‌ی شهدا، گلچین احمد، هویت هر دو شهید را قرائت کرده و به خانواده‌هایشان تقدیم نمود.

در میان هلهله‌ی مادران، پیکر شهید آدار جودی در آرامستان‌ شهید دژوار به خاک سپرده شد.