در ماه سپتامبر غیرنظامیان مستقیما در عین‌عیسی و گری‌سپی مورد حمله قرار گرفتند

در حملات دولت اشغالگر ترکیه در عین عیسی و گری سپی در ماه سپتامبر یک غیرنظامی جان خود را از دست داد و ۵ تن دیگر زخمی شدند. همچنین در جنگی که رخ داد ۷ تبهکار کشته شدند.

ارتش اشغالگر ترکیه و مزدورانش در ماه سپتامبر ده‌ها بار به روستاهای نزدیک جبهه‌های جنگ عین عیسی و مناطق روستایی گری سپی حمله کردند.
با اعلام عملیات «تقویت امنیت» توسط نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) در حومه دیرالزور در ماه اوت، ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش حملات خود را به روستاهای غرب و شرق عین عیسی افزایش دادند. روز ۳ سپتامبر تبهکاران ارتش اشغالگر ترکیه سعی کردند وارد روستاهای سگیرو و تیروازی شوند. مبارزان ق‌س‌د به این تلاش پاسخ دادند و در نتیجه ۷ نفر از اعضای تبهکاران کشته و ۷ نفر هم زخمی شدند.
در ۴ سپتامبر اشغالگران روستای هوِجه (در ۱۵ کیلومتری شرق عین عیسی) را گلوله باران کردند. در نتیجه یک شهروند به نام خلیل ابراهیم الحمد (۲۳ ساله) مجروح شد.
در ۲۰ سپتامبر نیروهای اشغالگر به روستاهای ابو نیتلا (۲۰ کیلومتری غرب عین عیسی) حمله کردند و در نتیجه شهروندی به نام مجید ابراهیم العلی مجروح شد.
روز ۲۱ سپتامبر یک مهاجر به نام قبن عزیز الخلیل (۲۹ ساله) در حالی که در مزرعه کشاورزی خود در نزدیکی روستای شیخ حسن در شرق عین عیسی مشغول به کار بود، بر اثر گلوله باران اشغالگران مجروح شد.
ارتش اشغالگر ترکیه در ۲۷ سپتامبر روستای حدریات (۷ کیلومتری شرق عین عیسی) را با سلاح‌های سنگین گلوله‌باران کرد که در نتیجه شهروندی به نام محمد الجواد (۳۵ ساله) شهید شد و محفوظ الحمادی (۳۰ ساله) و مرسی الحمادی (۲۳ ساله) مجروح شدند.
همچنین ارتش ترکیه در ۷ سپتامبر کابلی را هدف قرار داد که  برق کارخانه سیمان لارواک را تامین می‌کرد. در نتیجه برق روستاهای غربی منطقه و مناطق روستایی کانتون گری سپی (از روستای سیدت عین عیسی تا روستای سیرین) قطع شد.
در ۱۸ سپتامبر اشغالگران بار دیگر همان خط کابل را هدف قرار دادند و یک بار دیگر کابل را قطع کردند. اشغالگران همچنین به روستاهای احمدیه، عریدا و بندرخان در شرق عین عیسی حمله کردند. در نتیجه این حمله آموزش به دلیل گلوله باران متوقف شد.
بر اساس اطلاعات خبرگزاری ANHA، از آغاز اشغال گری سپی و در نتیجه حملات ارتش اشغالگر ترکیه به روستاهای عین عیسی و گری سپی، در مجموع ۱۲۵ غیر نظامی شهید و زخمی شده‌اند که ۵۰ نفر از آنها کودک هستند.