در قامیشلو برای رهبر خلق کورد راهپیمایی گسترده برگزار شد

صدها نفر در قامیشلو راهپیمایی کردند، تاکید کردند، تا دست‌یابی به آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه ادامه می‌دهند.

فعالیت‌ها علیه انزوای شدید حاکم بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد. روز گذشته در شهر قامیشلو در نزدیکی ورزش‌گاه شهدای ۱۲ مارس، چادر برپا شد. در روز دوم، صدها نفر از ساکنین قامیشلو متشکل از جوامع مختلف این کانتون (ترپه‌سپی، عامودا، تل حمیس) به این خیمه آمدند. فعالین با برافراشتن پلاکارد «آزادی رهبر آپو، تضمین کننده‌ی صلح در خاورمیانه است» و شعار «بدون رهبر زندگی میسر نیست» را سردادند، بسوی مقر کمیسیون امور پناهندگان سازمان ملل متحد راهپیمایی کردند.

در مقابل مقر کمیسیون امور پناهندگان سازمان ملل متحد، برای گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا یک دقیقه سکوت شد. سپس به نمایندگی از اداره‌ی منطقه‌ی جزیره، کنعان برکات، گفت: «بیش از ۲۵ سال است، انزوای شدیدی علیه رهبر بشریت وجود دارد، که زندگی و اندیشه و فلسفه‌ی خود را در خدمت خلق خود قرار داده است. تمام جهان این را بدانند، رهبر آپو تنها نیست، ملیون‌ها نفر همراه وی هستند».

همچنین گفت: «دولت فاشیستی ترکیه می‌گفت، با دستگیری رهبر اوجالان مسئله‌ی کورد و خلق‌های خاورمیانه را از بین می‌برد، اما مسئله‌ی کورد شکست نمی‌خورد، زیرا خلق ما در سرزمین کوردستان تمدنی عظیمی را برپا نموده‌اند. کسی قادر نیست اراده‌ی ما را بشکند، ما اراده‌ی خود را از زندانیان آمد دریافت کرده‌ایم».

«از طریق آزادی فیزیکی رهبری، کوردستان  آزاد می‌شود»

همچنین برکات گفت: «رهبری به دولت ترکیه گفت، اگر برای از بین بردن ما پافشاری نمایید، آن‌گاه ما مقاومت را مبنای زندگی خود قرار می‌دهیم. بر مبنای این پرنسیپ سال‌هاست که علیه سیاست نسل‌کش کننده مقاومت می‌کنیم».

برکات رو به مقر سازمان ملل متحد گفت: «فردی که خواستار صلح است، اکنون در زندان انفرادی قرار دارد، اما افرادی که دیکتاتوریت را اجرا می‌کنند، اکنون آزاد هستند، شما به وظایف قانونی خود در قبال رهبر اوجالان عمل نمی‌کنید».

کنعان برکات در پایان گفت: «رهبر عبدالله اوجالان تمامی خلق‌ها را نمایندگی می‌کند، اگر رهبر به طور فیزیکی آزاد شود، هولیر و قامیشلو و مهاباد و آمد نیز آزاد می‌شوند. به عنوان وظیفه‌ای ملی باید برای آزادی وی به مبارزه ادامه دهیم».