در تربه‌سپی برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد راهپیمایی برگزار شد

در منطقه‌ی تربه‌سپی واقع در کانتون قامیشلو، راهپیمایی برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شد.

ساکنین تربه‌سپی واقع در کانتون قامیشلو، با پیشگامی جنبش جوانان انقلابی سوریه و اتحادیه‌ی زنان جوان، برای محکومیت آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راهپیمایی برگزار کردند.

این راهپیمایی از مقابل مقر کنگره ستار آغاز شد. ساکنین تربه‌سپی، شهرک‌ها و روستاهای حومه‌ی آن، اعضای جوانان انقلابی زنان جوان، نمایندگان احزاب سیاسی، سازمان‌های مدنی، شیوخ و ریش سفیدهای طوائف در این راهپیمایی حضور داشتند. در این راهپیمایی شهروندان بنر “با روحیه‌ی پیروزی دیرالزور، انزوا را شکست خواهیم داد” و “در جنگ آزادی پیروز خواهیم شد” و عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را برافراشتند.

این راهپیمایی در بازار مرکزی تربه‌سپی برگزار شد و شرکت کنندگان با شعارهای خود به مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درود فرستادند.

پس از آن‌که شهروندان به مقابل مقر جوانان انقلابی سوریه در غرب تربه‌سپی رسیدند، از آن‌جا راهپیمایی به تجمع تغییر یافت. در آن‌جا عضو رهبری اتحادیه‌ی زنان جوان تربه‌سپی، کیندا‌ کنعان، سیاست‌های انزوا و شکنجه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد.

کیندا اعلام کرد، که دولت فاشیستی ترکیه تلاش می‌کند با شدت بخشیدن به انزوا، اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را از خلق‌هایی که به وی اعتقاد دارند منع کرده و دور گرداند.

کیندا در پایان گفت: “تلاش می‌کنیم با سازماندهی جامعه، جوانان و زنان جوان براساس خط‌مشی خلق انقلابی مبارزه کنند و از طریق اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راه آزادی خلق‌های تحت ستم و مظلوم را روشنی ببخشند”.