"دولت ترک در میان سکوت بین‌المللی به ارزش‌های خلق حمله می‌کند"

دفتر حزب اتحاد دمکراتیک در منطقه فرات در اعتراض به حمله به خانه‌ای که رهبر اوجالان مدتی در آن حضور داشته بود، اعلام کرد دولت ترک در سکوت مجامعه بین‌المللی به ارزش‌های خلق، جامعه و منظقه حمله می‌کند.

هواپیماهای بدون سرنشین دولت اشغالگر ترک روز جمعه گذشته در ساعت اولیه صبح خانه‌ای را در روستای الپلور در کوبانی که رهبر آپو مدتی در آنجا حضور داشت، بمباران کرد. ده‌ها عضو حزب اتحادیه دمکراتیک، کنگره ستار، مجلس خانواده‌های شهدا و مجالس منطقه‌ای در منطقه فرات در مقابل خانه رهبری گردهم آمده و بیانیه‌ای را صادر کردند. احمد شیخو از اعضای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک این بیانیه را قرائت کرد.

در بیانیه با اشاره به حملات مداوم دولت اشغالگر ترک آمده است: این نخستین بار نیست که دولت ترک و همپیمانان بین‌المللی آن آتش‌بس را نقض می‌کنند، خصوصا که آمریکا و روسیه در رابطه با حفظ آتش در این منطقه به توافق رسیده‌اند. دولت ترک در منبج، شهبا، روستاهای هلینج، منطقه عین عیسی، تل تمر و تمامی مناطق شمال-شرق سوریه دست به قتل‌عام زده و نسل‌کشی در منطقه را ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه خاطرنشان شده است که دولت ترک با این حملات اثبات می‌کند که علیه حل مسئله کورد در منطقه است. این حملات ذهنیت این فاشیسم را که به یک زبان، یک پرچم متکی است نشان می‌دهد.

در بخش دیگری از بیانیه امده است: دولت ترک به آرامستان شهدا، اماکن تاریخی، ارزش‌های خلق و ارزشهای اجتماعی در منطقه حمله می‌کند، هم کنون نیز به خانه‌ای حمله کرده است که آقای اوجالان مدتی را در انجا سپری کرده بود. دولت ترک بعد از ۲۲ سال دستگیری، تحمیل انزوا و شکنجه علیه شخصی که امید خلق‌هاست، سناریوی توطئه بین‌المللی را تکرار می‌کند و از این طریق می‌خواهد که حتی خاطرات آقای اوجالان، تفکر و فلسفه وی و تمامی مسائل مرتبط به وی را نپذیرفته و ان را به عنوان تهدیدی برای حاکمیت خود مشاهده می‌کند.

در این بیانیه سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل حملات مداوم دولت اشغالگر ترک نیز محکوم شده و در ادامه گفته شد: به عنوان حزب اتحاد دمکراتیک این حملات را محکوم می‌کنیم، همچنین سکوت جامعه بین‌المللی و طرف‌هایی را که با دولت ترک آتش‌بس امضا کرده‌اند، محکوم می‌کنیم. این طرف‌ها به جای انکه نسبت به این حملات اعتراض کنند و نقش تضمین و نظارت بر آتش بس را ایفا کنند، با سکوت خود به شرکای نقض حقوق خلق‌ها منطقه از سوی دولت ترک مبدل می‌شوند.

حزب اتحاد دمکراتیک در منطقه فرات در خاتمه بیانیه خود می‌افزاید: خطاب به دولت ترک اعلام می کنیم که بعد از ۲۲ سال دستگیری، تشدید و تحمیل انزوا علیه آقای اوجالان، نمی‌توانید ارتباط فکری وی را با جهان قطع کنید، با چنین حملاتی نیز پیوستگی ما به فکر آقای اوجالان بیشتر شده و  در مقابل افکار آقای اوجالان شکست خواهید خورد، بدون هیچ تردیدی پیروزی از آن خلق کورد خواهد بود.