دیدار الهام احمد با نمایندگان کانتون عفرین اشغالی

الهام احمد ریاست هیات مجلس سوریه دمکراتیک با هیاتی از نمایندگان جامعه عفرین دیدار و گفتگو کرد.

به مناسبت چهارمین سالگرد آغاز حملات اشغالگرانه دولت ترک به کانتون عفرین، الهام احمد، ریاست هیات مجلس اجرایی سوریه دمکراتیک از هیاتی از نمایندگان عفرین استقبال کرد. اسد منان، رمزی شیخموس، احمد خانی، عبدالحمید ابراهیم، هیوی مصطفی و جوان حمی از اعضای این هیات بودند.

شرکت کنندگان دراین دیدار اعلام نمودند که با تصویب مجامع جهانی، عفرین از سوی دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن اشغال شد. همچنین به سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایاتی که علیه غیر نظامیان صورت گرفنه است و از طرف دیگر کاربرد سلاح‌های ممنوع علیه عفرینیان هم اشاره شد.

شرکت کنندگان در این دیدار همچنین اعلام کردند که بعد از گذشت ۴ سال از اشغال عفرین، دولت ترک در میان سکوت جامعه جهانی، مجموعه جنایات جدیدی را علیه اهالی اصلی این شهر در پیش گرفته و در تلاش برای تغییر دموگرافی این شهر است.

همچنین در بخش دیگری از دیدار در خصوص راهکارها و امکانات بازگشت پناهندگان و آوارگان عفرینی، چگونگی متوقف کردن جنایات پیوسته علیه غیر نظامیانی که همچنان در عفرین مانده‌اند گفتوگوهایی به عمل آمد و وضعیت پناهندگان در کمپ‌های شهبا و نحوه ارسال کمک‌های انسانی به آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در خاتمه شرکت کنندگان از جامعه بین‌المللی و کشورهای فعال در پرونده سوریه درخواست کردند که مسئولیتهای قانونی و اخلاقی خود را انجام داده و به فجایع مصیبت بار و جنایات جنگی در عفرین اشغالی خاتمه بدهند.