حزب اتحاد دمکراتیک: قتل‌عام کورد ادامه دارد

حزب اتحاد دمکراتیک اعلام کرد؛ ترکیه با هدف قرار دادن خانه رهبر آپو در روستای الپلور پیامی را مبنی بر ادامه قتل‌عام و سرکوب خلق کورد و نمادهای آن ارسال می‌کند.

شورای عمومی حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) در رابطه با حمله به خانه رهبر آپو در روستای الپلور بیانیه‌ای را صادر کرده و خاطرنشان ساخت که دولت ترک امنیت جهانی را تهدید کرده و از سکوت مجامع بین‌المللی در سیاستهای توسعه‌طلبانه خود بهره‌برداری می‌کند.

در این بیانیه حزب اتحاد دمکراتیک اعلام نمود که: حکومت فاشیست ترک با رهبری اردوغان روز بروز بیشتر اثبات می‌کند که علیه ارزش‌های بشری و انسانی بوده و براساس سیاستهای اشغالگرانه و طرح‌های توسعه طلبانه خود گام بر‌می‌دارد. دولت ترک به پناهگاه ترور تبدیل شده و تمامی راه‌ها را در مخالفت با قوانین بین‌المللی به کار می‌بندد. آخرین بار در ۱۶ آوریل ارتش اشغالگر ترک از طریق هواپیماهای بدون سرنشین یک خانه غیر نظامی را در روستای الپلور در غرب کوبانی مورد هدف قرار داد که رهبر عبدالله اوجالان در سال ۱۹۷۹ زمانی که از شمال کوردستان به روژآوا عزیمت کرده بود، در آن حضور داشته بود.

حزب اتحاد دمکراتیک در بیانیه خود تاکید می‌کند که دولت ترک با این حمله اثبات می‌کند که بعد از ۴۲ سال همچنان ذهنیت فاشیستی و سیاستهای کینه‌جویانه خود را علیه خلق‌های منطقه و جهان، خصوصا علیه شخصیت رهبر عبدالله اوجالان که نماد فداکاری برای حقوق خلق کورد و خلق‌های منطقه است، ادامه می‌دهد.

حزب اتحاد دمکراتیک ضمن اشاره به ابعاد این حمله اظهار داشت: دولت ترک با دست زدن به این حمله، این پیام را ارسال می‌کند که حملات قتل‌عام و نابودی و سرکوب علیه خلق کورد و نمادهای آن همچنان ادامه دارند. همچنین حزب اتحاد دمکراتیک خلق‌ها اعلام کرد که دولت ترک به تهدیدی علیه امنیت جهانی تبدیل شده است و آشکارا مرزهای بین‌المللی را در می‌نوردد تا سیاستهای توسعه‌طلبانه خود را ادامه دهد. در مقابل سکوت نیروهای بین‌المللی و دیدگان سازمان‌های حقوق بشر، شورای اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل دست به این اقدامات می‌زند.

حزب اتحاد دمکراتیک در ادامه بیانیه خود خاطرنشان ساخت که: اشغالگری ترک چه با سیاستهای تحمیل انزوای ۲۲ ساله علیه امرالی و چه از طریق حملات ادامه‌دار علیه خلق ما تلاش می‌کند تا اراده خلق کورد را که برآمده از اراده رهبر عبدالله اوجالان است، بشکند.

حزب اتحاد دمکراتیک در بیانیه خود از جهانیان خواسته است که: فلسفه ملت دمکراتیک خواهان آزادی تمام خلق‌هایی است که امید دسترسی به عدالت و دمکراسی و امید را دارند. با فکر و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان تمامی خلق‌های خاورمیانه می‌توانند به رهایی دست پیدا کنند. غیر از آزادی رهبر عبداله اوجالان نیز ما هیچ راه دیگری را برای حل مسئله مشاهده نمی‌کنیم که بتواند با خود صلح و راه حل را به منطقه به ارمغان بیاورد.

حزب اتحاد دمکراتیک در خاتمه بیانیه خود اظهار داشته است که: برای خلق و احترام آن ما تلاش می‌کنیم تا مناطق خود را از دست اشغالگری آزاد کرده و امنیت را در منطقه تامین کرده تا آوارگان به مناطق خود بازگردند.