جنبش جامعه دمکراتیک برای رهبر خلق کورد فراخوان گسترش مبارزه داد

عضو مجلس جنبش جامعه دمکراتیک ‌(TEV-DEM) کانتون فرات، در کوبانی طی بیانیه‌ای مطبوعاتی، انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد.

عضو مجلس جنبش جامعه دمکراتیک ‌‌(TEV-DEM) کانتون فرات در میدان شهید عگید شهر کوبانی گردهم آمده و درباره انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ دادند. بیانیه از سوی ریاست مشترک اتحادیه معلمان، نارین خلیل مسلم قرائت شد.

نارین مسلم اعلام کرد که دولت ترکیه با سیاست‌های تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان در امرالی، ماده سوم پیمان‌نامه حقوق بشر اروپا و سراسر قوانین حقوق بشری جهان را نقض می‌کند.

مسلم بیان کرد که اعمال سرکوب کننده و غیراخلاقی، نشانگر شکست رژیم فاشیست است و گفت‌:‌‌ ‌«رژیم فاشیست از راه جنگ ویژه تلاش می‌کند در شخص رهبر ما، اراده خلق‌ها را شکست دهد. این اعمال از ارزش و معیارهای اخلاقی دور می‌باشد. فاشیسم ترکیه برای آینده دیگر کشورهای خاورمیانه و سراسر جهان،‌ تهدید ایجاد می‌کند،‌ اما فلسفه و اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مرزهای کوردستان را درنوردیده و می‌توان آن را برای ناآرامی های منطقه به مثابه رهیافت عملی کرد.»

مسلم توجه‌ها را به سکوت نهاد‌های سازمان ملل متحد و کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) در برابر عملکردهای علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت و گفت‌:‌‌ ‌«سکوت، دورویی معیارهای بین‌المللی ر اثبات می‌کند و به ترکیه کمک می‌کند تا انزوای تحمیلی و جنگ قتل‌عام‌گرانه علیه خلق کورد را ادامه دهد، بدون اینکه از ترکیه حسابخواهی کنند.»

در این بیانیه، انزوای تحمیلی و ‌«مجازات انضباطی» محکوم شده و تمام آزادی‌خواهان جهان، سازمان‌های حقوق بشری و تمام سازمان‌های انسانی و حقوقی فراخونده شدند تا با اعمال فشار بر ترکیه، به این عملکردهای خود پایان دهد. گفته شد‌: ‌«برای اینکه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان عملی شود، باید وظایفی که برعهده ما است را انجام دهیم. ما برای گسترش مبارزه،‌ فراخون می‌دهیم.‌»