جنبش جامعه دمکراتیک: تهدیدهای عراق علیه شنگال فرمان جدیدی به شمار می‌رود

جنبش جامعه دمکراتیک اعلام کرد تهدیدهای حکومت عراق مبنی بر کنترل شنگال، تنها در راستای منافع اشغالگری ترکیه و شرکای آن بوده و بوده و برای شنگال فرمان جدیدی به شمار می رود.

جنبش جامعه دمکراتیک با انتشار بیانیه‌ای خطاب به افکار عمومی از حکومت عراق درخواست نمود که وظایف و مسئولیتهای اخلاقی خود را در خصوص خواست‌ها و مطالبات جامعه ایزدی در شنگال انجام داده و به فرایند دمکراتیک برای حل این مسئله کمک کند.

جنبش جامعه دمکراتیک در ابتدای این بیانیه گفته است: بار دیگر سناریوی تهدید حکومت عراق مبنی بر کنترل شنگال از سوی نیروی نظامی مطرح شده است. اما این بار از مسیر گرزریک تلاش می‌کنند تا اراده و مبارزه خلقمان را که به جای جامعه بین‌المللی در مبارزه علیه ترور پیشگام بود، در شنگال در هم بشکنند. خصوصا حکومت عراق و ارتش آن که از شنگال و بسیاری از مناطق دیگر عقب‌نشینی کرده بود.

جنبش جامعه دمکراتیک در این بیانیه اعلام کرده است که حکومت عراق با نقل و انتقال نیروهای نظامی در منطقه تلاش می‌کند تا دستاوردهای شنگالی‌ها را از میان بردارد، آنهم زمانی که بعد از چند سال خلق ایزدی با قتل‌عام، ربودن زنان و کودکان و سالمندان مواجه شده است. در بخش دیگری از این بیانیه جنبش جامعه دمکراتیک خاطرنشان ساخته است که حکومت عراق به جای آنکه به دستاوردهای خلق شنگال احترام بگذارد، با توافق ۹ اکتبر تلاش می‌کند به منطقه حمله کرده و در این باره می‌افزاید: از این طریق تنها می‌خواهند منافع دولت اشغالگر ترک و شرکای آن را تامین کرده و فرمان جدیدی را علیه خلق شنگال تحمیل کنند.

جنبش جامعه دمکراتیک در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است که آنها از اراده شنگالی‌ها و مقاومت تاریخی آنها تا زمان دستیابی و تحقق اراده آزاد آنها حمایت می‌کنند. در خاتمه این بیانیه آمده است که باید حاکمان عراق وظایف خود را در مقابل خواسته‌های جامعه ایزدی در شنگال انجام داده و از پروژه آنها برای تحقق جامعه‌ای دمکراتیک و راه‌حل مثال زدنی حمایت کنند. اما علیرغم درخواست و فراخوان‌های ایزدیان، حاکمان عراق هیچگونه واکنش مثبتی را نسبت به درخواست‌های آنان نشان نداده‌اند. این مسئله می‌تواند تنش‌های عراق را افزایش داده و به دخالت و بهره‌بردای نیروهای منطقه‌ای منجر شود.