تصویر

خبرنگاران عفرین و شهبا مجازات سلیمان احمد را محکوم کردند

خبرنگاران شمال و شرق سوریه اعلام کردند که حکومت پ‌دک سلیمان احمد روزنامه‌نگار را با اتهامات بی‌اساس مجازات کرده و اعلام کردند که آنها این موضوع را رد می‌کنند.

خبرنگاران از کانتون‌های عفرین و شهبا در شمال و شرق سوریه در مورد مجازات روزنامه‌نگار سلیمان احمد توسط حکومت حزب دموکرات کوردستان (پ‌دک) با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت و این تصمیم را محکوم کردند.

جوان مصطفی، گزارشگر تلویزیون روناهی گفت که سلیمان احمد سردبیر روژنیوز که شاهد مقاومت دوران عفرین بوده، بسیاری از تخلفات دولت ترکیه و تبهکارانش را با دوربین و نوشته‌های خود ثبت کرده است.

جوان مصطفی اظهار داشت که سلیمان احمد روزنامه‌نگار به ناحق دستگیر و مجازات شد.

حصنا محمد، خبرنگار نوژینها در شهبا در ابتدای سخنان خود دستگیری سلیمان احمد روزنامه‌نگار را به شدت محکوم کرد.

حصنا محمد با یادآوری اینکه سلیمان احمد رسماً در باشور کوردستان به عنوان روزنامه‌نگار فعالیت می‌کرد و حقیقت جامعه خود را نشان می‌داد، گفت: «اولین بار نیست که مطبوعات آزاد هدف فشار و ظلم قرار می‌گیرد و ما هرگز مجازات آن را نمی‌پذیریم. تصمیم و حکم علیه سلیمان احمد، علیه همه روزنامه‌نگاران آزاد است. ما برای آزادی جامعه و نشان‌دادن حقیقت آن به کار خود ادامه خواهیم داد، موانع نمی‌توانند کار ما را متوقف کند.»

روزنامه‌نگار زانا روژ نیز اظهار داشت که حکومت پ‌دک، روزنامه‌نگار سلیمان احمد را به اتهامات واهی محکوم کرد و گفت: «ربودن سلیمان احمد ربوده شدن همه ماست. تخلفات علیه خبرنگاران تخلف علیه همه ماست. به همین دلیل باید اعتراضات شدیدا نشان داده شوند.»