خودمدیریتی شمال-شرق سوریه ۳۴ کودک تبهکاران داعش را به حکومت روسیه تحویل داد

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه ۳۴ کودک تبهکاران داعش را به حکومت روسیه تحویل داد. تحویل این کودکان بر اساس مدارک رسمی و همچنین توافقنامه‌ای که توسط روسیه در قامشلو به همراه اداره‌ی خودمدیریتی امضا شده است، انجام شد.

یک هیئت رسمی روسیه به ریاست آنا کوزنتسوفا از کمیساریای حقوق کودکان روسیه روز گذشته در سفر به شهر قامشلو با مسئولین وزارت روابط خارجه خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در مورد بازگرداندن کودکان دیدار کرد.

عبدالکریم عمر، رئیس مشترک وزارت روابط خارجه خودمدیریتی دمکراتیک همراه ب دو معاون خود فنر الگیت و عبیر علیا و عضو شورای اجرایی این وزارتخانه سینا دحام در این جلسه شرکت کردند.

همچنین اوین قافو و بلقیس حمندی معاونان ریاست شورای زنان منطقه‌ی جزیر در این جلسه حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری هاوارنیوز، تحویل کودکان پس از جلسه‌ای طولانی مدت میان هر دو طرف انجام شد و سپس با حضور ده‌ها مرکز رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی داخلی و جهانی کنفرانسی مطبوعاتی در این رابطه برگزار شد.

عبدالکریم عمر در کنفرانس مطبوعاتی گفت:"ما ٣۴ کودک  روسی را به هیئت کمیسیاریای حقوق کودکان روسیه تحویل می‌دهیم. تمامی این کودکان بی‌سرپرست هستند. پدر و مادر آنان در جنگ داعش در سوریه کشته شده‌اند. تحویل آنان نخست به دلیل وظیفه‌ای اخلاقی است تا آینده‌ای شایسته را برای این کودکان فراهم کند."

آنا کوزنتسوفا ریاست کمیسیاری حقوق کودکان روسیه نیز در سخنانی اظهار کرد:"ما بازگشت این کودکان به سرزمین مادریشان را به فال نیک می‌گیریم و خوشحال هستیم."

در این کنفرانس مطبوعاتی هر دو طرف تاکید کردند که تحویل کودکان به دلیل شرایط انسانی انجام شده است.