ما تجربه ۳۰ ساله سید اوران را به قدرت مطبوعات آزاد تبدیل خواهیم کرد

کارمندان تلویزیون اوزگور (Özgür TV) در روژاوا ناراحتی عمیق خود را از جاودانه‌شدن روزنامه‌نگار سید اوران ابراز کردند و خاطرنشان کردند که به تبدیل تجربه ۳۰ ساله وی به قدرت مطبوعات آزاد و سوسیالیستی ادامه خواهند داد و آن را به همه ستمدیدگان منتقل خواهند کرد.

کارکنان مطبوعاتی تلویزیون اوزگور در شمال و شرق سوریه، با صدور بیانیه‌ای کتبی یاد سید اوران، روزنامه‌نگار ۳۰ ساله‌ای را که در ۲۲ سپتامبر به شهادت رسید، گرامی داشتند.

کارکنان تلویزیون اوزگور به اعضای اتحادیه مطبوعات آزاد (ی‌ر‌آ)، خانواده و دوستان به ویژه کارکنان خبرگزاری ما (خبرگزاری فرات) تسلیت گفتند و موارد زیر را بیان کردند:

ما به عنوان کارمندان تلویزیون اوزگور در روژاوا مطلع شدیم که رفیق روزنامه‌نگار ارزشمندمان، روزنامه‌نگار آزاده و میهن‌دوست سید اوران به شهادت رسیده است. مایلیم اعلام کنیم که از جاودانه شدن رفیق و همکارمان سید اوران بسیار متأسفیم. قبل از هر چیز، ما به همه کارکنان خبرگزاری فرات (ANF)، اعضای انجمن مطبوعات آزاد (Yekîtiya Ragihandina Azad-YRA)، مطبوعات میهن‌دوست، دوستان و خانواده تسلیت می‌گوییم.

رفیق ما سید اوران که در ترکیه و شمال کوردستان کار خود را با رویای جهان آزاد و کوردستان آمیخت و در آنجا فعالیت روزنامه‌نگاری خود را آغاز نمود، در راه‌اندازی مطبوعات آزاد و میهن‌دوست تلاش زیادی کرد. او برای توسعه مطبوعات آزاد و انقلابی علیه همه هژمونی مطبوعات بورژوازی مبارزه کرد. بر این اساس وی وظایف و مسئولیت‌های حساسی را در فرآیندهای مهم باکور کوردستان بر عهده گرفت. او چنانچه مبارزاتش برای چهار بخش کوردستان را ادامه داد، تلاش مهمی برای معرفی انقلاب روژاوا به مردم جهان انجام داد. او از ارائه دانش و تجربه خود در توسعه فعالیت‌های مطبوعاتی در روژاوا دریغ نکرد.

ما به عنوان روزنامه‌نگاران سوسیالیستی که در قلمرو اداره خودمدیریتی روژاوا فعالیت می‌کنیم، یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که همانند سید اوران و ده‌ها تن از دوستان روزنامه‌نگار میهن‌دوست جاودانه خود، به کار مطبوعاتی سوسیالیستی آزادمان و به مبارزه آنها ادامه خواهیم داد.

رفیق ما سید اوران، زحمتکش ارزشمند مطبوعاتی، ۳۰ سال از عمر خود را برای تبیین حقایق و مبارزه آزادی کوردستان برای مردم ستمدیده به فعالیت‌های روزنامه‌نگاری پرداخت. ما به تبدیل تجربه ۳۰ ساله او به قدرت مطبوعات آزاد و سوسیالیستی و انتقال آن به جوانان، زنان و همه ستمدیدگان ادامه خواهیم داد.

ما از رفیق‌مان سید اوران با سپاس و احترام فراوان یاد می‌کنیم!