تصویر

مردم ما باید در مقابل تصمیم منزوی کردن رهبر آپو بایستند

شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات به ممنوعیت ۶ ماهه ملاقات وکلا با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعتراض کرد.

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به ۶ ماه دیگر ممنوعیت ملاقات با وکلا محکوم شد این در حالیست که ۳ سال است هیچ اطلاعاتی از رهبر آپو بدست نیامده است. شهروندان نسبت به این مجازات خشمگین و معترض هستند. مجمع خانواده‌های شهدای کانتون فرات نیز در مقابل مجمع بیانیه‌ای صادر کرد که توسط روناهی احمد قرائت شد.

متن بیانیه شورای خانواده شهدا به شرح زیر است:

«در ۳ سال گذشته نه وکلا و نه خانواده با رهبر آپو ملاقات نکرده‌اند. ۲۶ سال است که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در زندان امرالی گروگان گرفته شده است. دولت اشغالگر ترکیه با هدف نابودی فکر و فلسفه رهبر آپو انزوای تحمیلی را تشدید می‌کند، اما مبارزه و مقاومت رهبر آپو در زندان‌ها همواره اراده مردم کوردستان و مردم منطقه را تقویت می‌کند. همه سیاستمداران کورد بسته به اندیشه و فلسفه رهبر آپو، از مردم و آرمان آنها صیانت می‌کنند. صیانت سیاستمداران نیز باعث می‌شود که فاشیسم ترکیه حقوق آنها را زیر پا بگذارد و مجازات‌های سنگینی برای آنها وضع کند.

لازم است همه مردم صلح دوست و سازمان‌های حقوق بشر در برابر این اقدامات دولت ترکیه سکوت نکرده و نارضایتی خود را نشان دهند. زیرا این اقدام نقض حقوق بشر است. همچنین هیچ کس نباید حقوق مردم صلح‌طلب را زیر پا بگذارد.»