نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د): ادعاهای دولت ترکیه کذب است

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د)، اعلام کرد، ادعاهای دولت ترکیه مبنی بر این‌که در تاریخ ۲۵ و ۲۹ اوت و ۴ سپتامبر در عفرین و حومه‌ی آن ۱۳ شروان نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) به شهادت رسیده‌اند، کذب است.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د)، طی اطلاعیه‌ای تاکید کرده است، دولت اشغال‌گر ترکیه با انتشار خبر کذب و دروغین، برای حمله و اجرای توطئه‌ی اشغال‌گرانه زمینه سازی می‌کند.

نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) اعلام کرده است: “از افکار عمومی می‌خواهیم، این دروغ‌های دولت اشغال‌گر ترکیه را باور نکنند و به خاطر سلامت فردی و اجتماعی به این اخبار توجه نکنند”.

اطلاعیه‌ی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) به شرح زیر است:

“در این روزها، نقشه‌های دولت اشغال‌گر ترکیه برای اشغال مناطق شمال و شرق سوریه، واضح‌تر شده‌اند. برای اجرای این طرح‌ها از تمامی شکل‌ها و شیوه‌های پلید استفاده کرده است. از طریق اطلاعات کذب و گمراه کننده، خواست بر افکار عمومی و مانع تراشی برای عملیات ‘تقویت امنیت’ که در دیرالزور علیه تبهکاران داعش و فروشندگان مواد مخدر در حال اجرا است، تاثیر بگذارد. اما تلاش‌های دولت ترکیه با شکست مواجه شد.

در این عملیات بار دیگر مشخص شد، دولت اشغال‌گر ترکیه و دیگر نیروها، از تبهکاران داعش و فروشندگان مواد مخدر حمایت کرده‌اند.

عملیات نیروهای ما با موفقیت ادامه دارد، عملیات نیروهای ما با موفقیت ادامه دارد، زمانی که دولت ترکیه به هدف خود نرسید، به غیرنظامیان در منبج و سایر مناطق حمله کرد و هر روز منطقه را بمباران می‌کند تا خلق منطقه را مجبور به مهاجرت کند. دولت ترکیه در صدد بود تا از این حملات به نتیجه برسد، اما شکست خورد، این بار نیز از طریق وزارت دفاع، به انتشار اخبار کذب و دروغ پناه برد.

هدفش از انتشار خبر کذب و دروغین، زمینه سازی برای حمله و اجرای توطئه‌ی اشغال‌گرانه است.

اخیرا، با توجه به اطلاعاتی که وزارت دفاع دولت اشغال‌گر ترکیه بر اساس یک جنگ ویژه منتشر کرده است، کذب بوده و حقیقت ندارد.

 ادعاهایی که گویا در تاریخ ۲۵ و ۲۹ اوت و ۴ سپتامبر در عفرین و حومه‌ی آن ۱۳ شروان ما هنگام حمله به مواضع ارتش اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران آن به شهادت رسیده‌اند، صحت ندارد و دور از حقیقت است. همان‌طور که در اطلاعیه‌های قبلی اعلام کرده‌ایم، نیروهای ما در عفرین و اطراف آن مستقر نشده‌اند و هیچ گونه فعالیتی علیه ارتش اشغال‌گر ترکیه و گروه‌های وابسته به آن در این منطقه انجام نداده‌اند.

امید ما این است که افکار عمومی دروغ‌های دولت اشغال‌گر ترکیه را باور نکنند و به خاطر سلامت فردی و اجتماعی به این اخبار توجه نکنند”.