پیکر شهید شروین سردار در حسکه به‌خاک سپرده شد

در مراسم خاکسپاری عضو فرماندهی شورای نظامی ی‌پ‌ژ؛ شهید شروین سردار، بر گرفتن انتقام خون شهدا و تقویت مبارزات و مقاومت تاکید شد.

برای تشییع پیکر عضو فرماندهی شورای نظامی یگان‌های مدافع زن-ی‌پ‌ژ؛ ایمان درویش (شروین سردار) شمار زیادی از مردم و اعضای مؤسسات مدنی و نهادهای نظامی در آرامستان شهید رستم جودی در منطقه درباسیه حاضر شدند.

شهید شروین و دو تن از رفقایش در پی حمله‌ی پهباد دولت اشغالگر ترکیه در ۱۵ سپتامبر در منبج به‌شهادت رسیدند.

عضو شورای خانواده شهدای منطقه درباسیه؛ فوزه یوسف به نقش شهید شروان در حفظ امنیت منطقه اشاره کرد. نیز بر تداوم مقاومت و مبارزه بر اساس فکر و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید جدی نمود.

رئیس‌مشترک جنبش جامعه دموکراتیک-TEV-DEM ، روکن احمد نیز اظهار داشت که از آرمان شهیدان دست نخواهیم کشید و تا رسیدن به پیروزی نهایی، راهشان را ادامه می‌دهیم.

نسرین عبدالله یکی از فرماندهان ی‌پ‌ژ راجع به سیاست دولت اشغالگر ترکیه گفت: دشمن با انواع راهها به ما یورش می‌کند. بگذار دشمن فاشیست ما بداند؛ هر چقدر هم به جنایاتش ادامه دهد، نمی‌تواند اراده خلق آزاد را بشکند که خونش را برای آزادی خویش می‌بخشد!

در پایان مراسم مشخصات شهید قرائت و لوحه شهادت وی به خانواده‌اش تحویل داده شد. سپس پیکر وی در میان هلهله مادران و با شعار "شهیدان نمی‌میرند" به خاک سپرده شد.

همچنین پیکر شهید نوجان اوجالان در آرامستان شهدای منبج و پیکر شهید جاندا جودی در آرامستان شهدای کوبانی به‌خاک سپرده شد که همراه با شهید شروان در بمباران هوایی رژیم فاشیست ترکیه به‌شهادت رسیده بودند.