ق‌س‌د اعترافات ۶ جاسوس میت را منتشر کرد

نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) از دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی ۶ نفره خبر داد که به اعتراف خودشان در ازای دریافت پول برای میت ترکیه جاسوسی کرده‌اند.

طیق اعلام نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) ۶ عضو یک گروه جاسوسی دستگیر شده‌اند که اعتراف کرده‌اند در ازای دریافت پول، معلومات و عکس مراکز نظامی و امنیتی و مؤسسات خدماتی منطقه را به سازمان استخبارات ترکیه (میت) داده‌اند.

این افراد از طریق مختلف و توسط افرادی مقیم ترکیه و مناطق اشغالی روژآوا با شبکه جاسوسی میت در ارتباط بوده‌اند و علاوه بر ارسال تصاویر و مشخصات مراکز امنیتی و نظامی و خدماتی، در چندین عملیات تخریب‌گرانه و تروریستی نقش داشته‌اند.

آنچنان که در اعترافات آن افراد پیداست، آنان در مقابل مقادیری پول یا تحت تهدید و فشار دست به همکاری با میت زده‌اند و درنتیجه‌ی اقدامات آنان خسارات جانی و مادی بسیاری به نیروهای ق‌س‌د و مؤسسات اداری روژآوای کوردستان وارد شده است.

یکی از جاسوسان می‌گوید که در اطراف عین‌عیسی تصویر ۸ مرکز ق‌س‌د را ضبط کرده و به یک فرد وابسته به میت داده است که بعدا دولت ترکیه یکی از آن مراکز را با کاتیوشا بمباران نموده و در پی آن یک مبارز ق‌س‌د شهید شده است.

ق‌س‌د در پایان آورده که این جاسوسها از اعمال خود اظهار ندامت کرده‌اند و از جوانان منطقه درخواست کرده تا به دام بازی‌های دولت اشغالگر ترکیه نیفتند و همیشه حامی خلق خود باشند. نیز تاکید کرده: «همان طور که دشمن بیرحمانه برخورد می‌کند، نیروهایمان به کشف جاسوسان دیگر ادامه می‌دهند و آنان را به دادگاه تحویل می‌دهند.»