راهپیمایی در قامشلو و دِریک علیه حملات اشغالگرانه

در اعتراض به حملات ارتش اشغالگر ترکیه به شمال و شرق سوریه، در قامشلو و دِریک راهپیمایی‌های گسترده برگزار شد.

حملات اشغالگرانه علیه روژاوا

صدها نفر از ساکنان شهرها و مناطق شمال و شرق سوریه با راهپیمایی‌های دسته جمعی و گسترده، حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه این منطقه را محکوم کردند.

قامشلو

راهپیمایی با حضور صدها نفر از اهالی شهر قامشلو و نمایندگان تشکل‌های مدنی و احزاب سیاسی علیه حملات دولت اشغالگر ترکیه به مناطق شمالی و شرقی سوریه برگزار شد.

راهپیمایی از جلوی داروخانه دهام در محله کورنیش تا مرکز آژانس پناهندگان سازمان ملل در محله «سیاهی» آغاز شد. در این راهپیمایی، بنرهای «فاشیست‌های ترکیه تهدیدی برای امنیت جهان هستند، بیایید در مقابل این تروریسم بایستیم»، «خاک ما هدف اردوغان است»، «با اندیشه و فلسفه رهبر اوجالان، راه شهدا را تا زمان آزادی جسمانی او دنبال خواهیم کرد» حمل شدند.

شیرو محمد شیرو عضو اجرایی جنبش جامعه دموکراتیک (تَو-دَم) در جمع حاضران سخنرانی کرد و گفت: «دولت اشغالگر ترکیه تلاش می‌کند زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه را از بین ببرد، اما اراده خلق از تسلیحات و هواپیماهای آنها بزرگتر است. ما از سازمان ملل متحد، سازمان‌های حقوق بشر، مبارزان و آزادی‌خواهان در جهان می‌خواهیم که در برابر اشغالگری ترکیه بایستند و اجازه ندهند در امور داخلی ما دخالت کنند.»

این راهپیمایی با سردادن شعارهای «سروک آپو» و «اردوغان قاتل» به پایان رسید.

دِریک

در دِریک صدها تن از ساکنان در میدان آزادی تجمع کردند تا حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه شمال و شرق سوریه را محکوم کنند.

در این راهپیمایی بنرهای «نه به اشغال، نه به نسل‌کشی» برافراشته شد.

شرکت کنندگان در مقابل مرکز کنگره استار تجمع کردند. در آنجا موتی علی رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) دِرک سخنرانی کرد و گفت: «حملات به شمال و شرق سوریه ادامه سیاست نسل‌کشی و تلاش برای شکستن اراده خلق کوردستان است. این حملات تجاوزکارانه و اشغالگرانه، همزمان با تجربه خلق ما از دموکراسی و همزمان با انتخابات شهرداری‌ها صورت می‌گیرد.»

علی ادامه داد: «ما باید آرای خود را در این مرحله حساس متحد کنیم و سطح مبارزه خود را بالا ببریم و در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه بایستیم.»

این راهپیمایی با سردادن شعارهای «نه به اشغالگری ترکیه» پایان یافت.