ساکنین حلب برای آزادی رهبر خلق کورد راهپیمایی کردند

در حلب برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد؛ عبدالله اوجالان راهپیمایی برگزار شد.

شورای خانواده‌ی شهدای شهر حلب برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد؛ عبدالله اوجالان یک راهپیمایی را هماهنگ نمود. صدها نفر از اهالی شهر حلب و اعضای نهادهای مدنی و احزاب سیاسی در این راهپیمایی شرکت کردند. در این کارزار تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دست حاضرین بود و شعارهای «زنده‌باد رهبر آپو» و «بدون رهبر زندگی نمی‌شود» بی‌وقفه تکرار می‌شد.

راهپیمایی از بخش غربی محله شیخ مقصود آغاز شد و در مقابل ساختمان کانون شهید گلهات در شرق این محله به تجمع مبدل شد. یک دقیقه سکوت به یاد شهدا برقرار شد. عضو شورای عمومی حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د)؛ والنتینا عبدو در سخنانی اظهار داشت: «رهبرمان به خلق‌های آزادیخواه ایده‌ای بخشیده و تاکنون نیز در زندان مقاومت می‌کند، به همین جهت رژیم فاشیست ترکیه انزوای مطلق بر وی تحمیل نموده است.»

نیز اضافه کرد: «دولت ترکیه خوب بداند که رهبر آپو تنها نیست، بلکه میلیون‌ها نفر هوادار او هستند و ایده‌هایش را دنبال و اجرا می‌کنند. دیوار امرالی رهبر آپو را از خلقش جدا نمی‌سازد. ما با تلاش و مقاومت انزوای تحمیلی بر وی را الغاء می‌کنیم. رهبر آپو با پروژه‌ی خلق دموکراتیک ضد سیستم سرمایه‌داری و ذهنیت حاکم ایستاد.»

تجمع با شعار «زنده‌باد رهبر آپو» و «بدون رهبر زندگی نمی‌شود» به پایان رسید.