شهید دلدار گری‌سپی به‌خاک سپرده شد و یاد شهید دلیشان شیخو گرامی داشته شد

صدها نفر در منطقه‌ی فرات در مراسم خاک‌سپاری پیکر شهید دلدار گری‌سپی در آرامستان شهید دجله‌ی کوبانی شرکت کردند، در این مراسم یاد شهید دلیشان شیخو گرامی داشته شد.

صدها تن از منطقه‌ی فرات در مراسم خاک‌سپاری پیکر شروان نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) هیسم محمد (دلدار گری‌سپی) که در ۲۶ سپتامبر در زمان انجام وظیفه در طبقه به‌شهادت رسیده بود، در آرامستان شهید دجله‌ی کوبانی شرکت کردند. در این مراسم یاد گریلای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) دلیشان شیخو (آلا منذیر دیمان) که در ۳ ژوئن طی حمله‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه در آمد به شهادت رسیده بود، گرامی داشته شد.

پس از یک دقیقه سکوت برای احترام به شهدا، عضو مجلس کل حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د)، صالح نوح، گفت: «در برابر شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم، قول می‌دهیم‌ راه آن‌ها را ادامه دهیم. هر چه از شهدا سخن بگوییم باز هم نمی‌توانیم ادای دین کنیم، به شهدا قول می‌دهیم، همه چیز را در راه آزادی فدا کنیم».

عضو کنگره ستار، خوناو‌ خلیل ابتدا به خانواده‌ی شهدا تسلیت گفت، تاکید کرد که دولت ترکیه از طریق حملاتش قصد دارد خلق‌های منطقه را از بین ببرد.

رفیق شهید دلدار گری‌سپی، عبدالرحمان محمد، قول داد راه شهدا را تا پیروزی ادامه دهند.

رفیق شهید دلدار، نور میرزو‌، شعری را در وصف شهدا قرائت کرد.

سپس هویت شهدا قرائت شد و به خانواده‌هایشان تقدیم گردید. سپس پیکر شهید دلدار با سردادن شعار «شهدا نمی‌میمرند» به‌خاک سپرده ش