وقف زن آزاد نمایشگاهی را برای انقلاب ۱۹ جولای افتتاح کرد

به مناسبت نزدیک شدن به سالگرد انقلاب ۱۹جولای وقف زن آزاد شمال و شرق سوریه نمایشگاهی را در قامشلو افتتاح کرده است.

وقف زنان آزاد (Jina Azad) شمال و شرق سوریه به مناسبت سالگرد انقلاب ۱۹جولای نمایشگاهی از صنایع دستی در قامشلو افتتاح کرد.

در این نمایشگاه آثار زنان قامشلو، دِرک، رقه، تبقه و کوبانی که از اعضای وقف زنان آزاد هستند به نمایش گذاشته شد. همچنین فرهنگ سایر بخش‌های اجتماعی خلق‌ها در راس آن قرار گرفت. تشکل‌ها و شوراهای زنان شهر قامشلو از این نمایشگاه دیدار کردند.

سلطانا خشو، یکی از اعضای هیئت مدیره وقف زن آزاد، در مورد هدف ابتکار به خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد. خشو در ابتدای سخنان خود با تبریک به همه زنان به خاطر موفقیت‌هایشان گفت: «قبل از انقلاب روژاوا کارهای انجام شده توسط زنان به منصه ظهور نمی‌رسید، با انقلاب ۱۹ جولای گام‌های بلندی برداشته شد و زنان سهم خود را در این راه داشتند و توانستند در این انقلاب از زحماتشان صیانت کنند؛ به همین منظور با نزدیک شدن به سالگرد انقلاب ۱۹ جولای این مراسم را برگزار کردیم.»

سلطانه خشو در ادامه سخنان خود با بیان اینکه زنان بسیاری از مناطق در این نمایشگاه شرکت کردند، افزود: «اعضای وقف زن آزاد از بسیاری از شهرها و بسیاری از سازمان‌ها در این نمایشگاه مشارکت داشتند. در این نمایشگاه آثار زنان از قامشلو، دِرک، رقه، تبقه و کوبانی به نمایش درآمد. هدف ما از این نمایشگاه این بود که زحمات زنان را به جامعه معرفی کنیم. چون قبل از انقلاب ۱۹ جولای این زحماتی که کشیده می‌شد به رسمیت شناخته نمی‌شد. اما بعد از ۱۹ جولای یکی از فرصت‌هایی که می‌توانیم کار و زحمات زنان را به جامعه معرفی کنیم، این نمایشگاه‌ها هستند.»