ی‌ب‌ش و ی‌ژ‌ش یاد شهدای نسل‌کشی شنگال را گرامی داشتند

ی‌ب‌ش و ی‌ژ‌ش مراسم یادبود شهدای قتل‌عام شنگال را برگزار کردند. در این مراسم به حملات اشغالگرانه و خیانت اشاره شد و پیام «ما به مقاومت ادامه خواهیم داد» داده شد.

در این مراسم آخین انتقام به نمایندگی از فرماندهی ی‌ب‌ش و ی‌ژ‌ش سخنرانی کرد و گفت; «در ابتدا از شهدای قتل‌عام، شهدای فرمان(نسل‌کشی) ۷۴ با احترام و سپاس یاد می‌کنیم و در مقابل آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم. از همه شهدای انقلاب در شخص کسانی که در مقابل فرمان ایستادند و سپر مردم شدند، در شخصیت دلشرها، عگید جیویان، مام زکی، نوژیان، برخودان، زینار و شنگال یاد می‌کنیم.»

آخین انتقام از فرماندهی ی‌ژ‌ش در ادامه سخنان خود گفت: «اینطور نیست که از یک نسل‌کشی رها شده باشیم و در آزادی زندگی کنیم. گام انقلابی که ما برداشتیم، به ویژه در این ده سال به عنوان نیروهای ی‌ژ‌ش و ی‌ب‌ش  با پیشاهنگی رفیق سید، با پیشاهنگی دژوار، زردشت، پیر چکو و ده‌ها رفیق مانند آنها پیشاهنگی ی‌ژ‌ش و ی‌ب‌ش را بر عهده داشتند. آنها پیشگام ایزیدخان بودند و جان خود را برای حفاظت از فرهنگ ایزدخان فدا کردند. ما در این راهپیمایی ده ساله در برابر بسیاری از حملات و نقشه‌های پلید ایستادگی کرده‌ایم و آماده‌ایم تا در برابر تمامی حملات علیه جامعه خود مقاومت کنیم.»

آخین انتقام این مطلب را در مورد حملات دولت اشغالگر ترکیه ذکر کرد و گفت; «این روزها اردوغان هم مثل داعش نو وارد میدان شده است بدون اینکه بداند چه جامعه‌ای و چه ملتی در حال مقاومت است. غارت می‌کند، طبیعت کوردستان را ریشه‌کن می‌کند، هجوم می‌آوردو فرمان(نسل‌کشی) دیگری انجام می‌دهد. اکنون او می‌خواهد داعش جدید را رهبری کند و نیروهای همکار خود را جلو انداخته و برنامه‌های نسل‌کشی جدید را تجدید می‌کند. یکی از این طرح‌ها اشغال باشور کوردستان است و اکنون باشور را اشغال کرده است. آنها و شرکای خائنشان حزب دمکرات کوردستان، بیش از زنده نگه داشتن داعش، تبهکاران را دور خود جمع کرده و به جامعه حمله می‌کنند. ما با این طرح نئو عثمانی مخالفیم. ما آماده‌ایم نه تنها از جامعه ایزدی، بلکه از تمامی جوامع ساکن در عراق، به ویژه اقلیت‌ها، محافظت کنیم. در برابر دشمن مهاجمی که می‌خواهد همه فرهنگ‌ها، ادیان و باورها را نابود کند، می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم.»

آخین انتقام در ادامه سخنان خود گفت; «خیانت خانواده بارزانی علیه ایزدی‌ها اکنون توسط همین خانواده گسترش یافته و می‌خواهند آن را ادامه دهند. خانواده بارزانی شناخته شده‌اند و اکنون دست به دست تبهکاران داعش داده‌اند و می‌خواهند این دین، این اعتقاد را از بین ببرند. در برابر این خطرات در دهمین سالگرد فرمان این پیام را می‌دهیم که همه افکار عمومی و مردم نسبت به این نقشه‌ها آگاه باشند. دشمن اشغالگر می‌خواهد تمام سرزمین عراق، تمام سرزمین‌های باشور کوردستان را اشغال کند و مرزهای میثاق ملی را بدست آورد. به همین دلیل به همه هشدار می‌دهیم که اگر امروز این طرح در باشور کوردستان باشد، فردا برای کل عراق خواهد بود.»

آخین انتقام از فرماندهی ی‌ژ‌ش در پایان سخنان خود گفت: «ما به عنوان ی‌ژ‌ش و ی‌ب‌ش در ایزدخان مقدس، در شنگال مستقل، برای اینکه بتوانیم از این دستاوردها پاسداری کنیم، قدم به قدم این سرزمین را با خون آبیاری کردیم و با خون نجات دادیم. ما از این به بعد آماده خواهیم بود تا بتوانیم از دستاورد فعلی حتی بیشتر محافظت کنیم. ما آماده‌ایم تا در سبک و تاکتیک تغییر ایجاد کنیم تا نسل‌کشی جدید را متوقف کنیم. ما از مردم خود می‌خواهیم که از سرزمین ما محافظت کنند، به شنگال بازگردند و از این سرزمین مقدس صیانت کنند. باز هم یاد شهدا را گرامی می‌داریم. ما یک بار دیگر قول خود را تکرار می‌کنیم که از این سرزمین محافظت خواهیم کرد.»