ی‌پ‌گ: دولت ترکیه خطر بزرگی برای ایزدی‌ها نیز است

ی‌پ‌گ در بیانیه خود به مناسبت سالگرد نسل‌کشی گفت: «دولت ترکیه یک خطر بزرگ برای همه مردم خاورمیانه به ویژه مردم ایزدی ما است. ما آماده حفاظت از مردم ایزدی خود هستیم.»

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) در رابطه با حمله نسل‌کشی داعش در شنگال در سوم اوت ۲۰۱۴ بیانیه‌ای کتبی صادر کرد. در این بیانیه تاکید شده است که این یکی از وحشیانه‌ترین نسل‌کشی‌ها در تاریخ بشریت بوده و گفته شده است که عاملان آن باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شده و پاسخگو باشند. 

ی‌پ‌گ با یادآوری اینکه هزاران ایزدی در ۷۴مین فرمان (نسل‌کشی) به قتل رسیدند، هزاران زن مورد تجاوز قرار گرفتند، به اسارت درآمدند و در بازارها فروخته شدند و هزاران نفر هنوز مفقود هستند، گفت: «ما با احترام در برابر یاد کسانی را که در قتل‌عام شنگال جان خود را از دست دادند و همه مبارزان آزادی که جان خود را برای آزادی مردم ایزدی ما فدا کردند،‌ سر تعظیم فرود می‌آوریم.» 

در این بیانیه آمده است: 

«در زمانی که مردم ایزدی ما توسط تبهکاران داعش قتل‌عام می‌شدند، همه جهان سکوت کردند و کشتار را تماشا کردند. قبل از هر کسی گریلاهای آزادی کورد برای جلوگیری از این کشتار وارد عمل شدند. سپس نیروهای ی‌پ‌گ-ی‌پ‌ژ ما وارد عمل شدند و مردم ما را از یک کشتار بزرگتر نجات دادند. همه باید بدانند که در شخص مردم ایزدی ما، یک نسل‌کشی علیه بشریت صورت گرفت. مقاومت مبارزان آزادی از وحشیگری داعش جلوگیری کرد و بشریت را از یک فاجعه بزرگتر نجات داد.» 

«همه را به مقاومت در برابر حملات نسل‌کشی دولت ترکیه فرامی‌خوانیم» 

ی‌پ‌گ با تاکید بر اینکه تبهکارانی را که نتوانستند در کشتار شنگال به اهدافشان برسند، این بار با جهت‌دهی آنها به روژاوای کوردستان خواستند انتقام شکست خود در شنگال را بگیرند و ادامه داد: 

«با مقاومت مبارزان ی‌پ‌گ-ی‌پ‌ژ، تبهکاران داعش در روژاوا خنثی شدند و روحیه مبارزاتی مردم کورد و دوستانشان نشان داده شد. 

نیروهای قاتل که نتوانستند از طریق تبهکاران داعش به اهداف خود برسند، با روش‌های مختلف به حملات خود علیه مردم ما ادامه دادند. به ویژه دولت اشغالگر ترکیه که نتوانست شکست داعش را هضم کند، در هر فرصتی به قصد انتقام به مردم ایزدی ما در شنگال حمله کرد. ده‌ها ایزدی و مبارزان آنها در حملات دولت ترکیه جان خود را از دست دادند. دولت اشغالگر ترکیه با این حملات قصد دارد نسل‌کشی ایزدی‌ها را کامل کند. هیچ واکنش جدی نیروهای بین‌المللی در برابر این حمله که ادامه وحشیگری داعش است، وجود ندارد. دولت ترکیه یک خطر بزرگ برای همه مردم خاورمیانه به ویژه مردم ایزدی ما است. ما از همه قدرت‌های بین‌المللی و کشورهای منطقه می‌خواهیم در مقابل این حملات نسل‌کشی دولت ترکیه بایستند. 

«ما برای محافظت آماده‌ایم» 

به عنوان نیروهای مدافع خلق ی‌پ‌گ، امروز نیز مانند گذشته از مردم خود محافظت خواهیم کرد. 

همه باید بدانند که موضع ما در برابر هرگونه حمله‌ای به مردم ایزدی‌مان روشن است. ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که امروز نیز مانند ۱۰ سال پیش با تمام توان از مردم ایزدی خود محافظت می‌کنیم. 

ما بار دیگر قول خود را تکرار می‌کنیم که از میراث مبارزات شهدایمان که جان خود را برای حفاظت از مردم ایزدی ما فدا کردند پاسداری خواهیم کرد و از مردم خود در برابر انواع حملات محافظت خواهیم کرد.»