زنان ایزدی که از سوی ی‌پ‌ژ آزاد شده بودند در راهپیمایی مشارکت کردند

زنان ایزدی که چند روز قبل توسط نیرو‌های ی‌پ‌ژ‌ از دست تبهکاران داعش آزاد شده بودند، در راهپیمایی که به مناسبت ۱۰مین سالگرد نسل‌کشی شنگال برگزار شده بود، مشارکت کردند.

زنان ایزدی به نام‌های عزیزه خالد ‌۲۵ ساله و تَواف داوود چَتو ۲۴ ساله که روز ۱ اوت ۲۰۲۴ توسط نیروهای یگان‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ) از اسارت تبهکاران داعش نجات یافتند، در سومین روز آزادی خود در راهپیمایی اعتراضی در شهر عامود مشارکت کردند.

تواف داوود چتو که اهال روستای تل‌‌عِزِر شنگال است و ۱۰ سال قبل از سوی تبهکاران داعش ربوده شده بود‌‌، چنین گفت‌: ‌«از اینکه مشغول کاری هستم و به جامعه من خدمت می‌کنم، خوشحالم، من از ی‌پ‌ژ سپاسگذارم که ما را نجات داد.‌»

تواف اعلام کرد که ۱۰ سال برای آن مملو از سختی و دشواری سپری شده است و گفت‌: ‌«برای ما آن یک روز غمگین است، آن روز فراموش نمی‌شود. ما خواستیم در این راهپیمایی مشارکت و جامعه خود را خوشحال کنیم.‌»

ی‌پ‌ژ اعلام کرده بود که عزیزه خالد در کمپ هول نجات پیدا کرد، تواف چتو نیز در زمانیکه در خطوط مرزی عراق-سوریه تلاش می‌کرد خود را نجات دهد، گرفته شده و پس از بازجویی مشخص شد که او ایزدی است. همراه آنان یک کودک ایزدی به نام خوناو که در کنار عزیزه خالد بزرگ شده است نیز آزاد شد.