تصویر

زنان کوبانی: ما از عملیات‌های گریلا با هلهله استقبال می‌کنیم

زنان کوبانی با بیان اینکه دولت اشغالگر ترکیه هر روز تجهیزات جنگی و توان نظامی خود را در رسانه‌ها تبلیغ می‌کند اما در مقابل مقاومت گریلاهای آزادی شکست می‌خورد، گفتند: « در خانه‌های خود از خبر سقوط هواپیماهای ترکیه با هلهله استقبال می‌کنیم.»

گریلاهای آزادی کوردستان با عملیات موثر خود به حملات ارتش اشغالگر ترکیه از طریق زمین و هوا پاسخ می‌دهند و تجهیزات نظامی آنها را در هم می‌شکنند. زنان کوبانی با خبرگزاری فرات(ANF) درباره مقاومت گریلاها در برابر حملات گسترده دشمنان صحبت کردند.

«هر روز یکی از هواپیماهای آنها توسط گریلاها ساقط می‌شود»

زنی به نام خانم هبو تاکید کرد هواپیماهایی که دولت ترکیه به آنها افتخار می‌کند زیر پای گریلاها افتاده است و می‌گوید: «هر روز به گریلاهای ما حمله می‌شود. از سلاح‌های شیمیایی و انواع بمب‌های ممنوعه استفاده می‌شود. امروز بچه‌های ما بالای کوه‌ها ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند؛ همگی آنها خانواده و بستگان ما هستند. ما همچون سپر فرزندانمان هستیم و پشت سر آنها هستیم. من ۴۷ سال دارم؛  امروز اگر کوه‌های کوردستان مرا فرا بخوانند، بی‌تردید و فورا به آنها روی می‌آورم و برای گریلاهایمان می‌جنگم.»

هبو با بیان اینکه با خیانت خانواده بارزانی، دولت ترکیه در باشور کوردستان مستقر شده است، ادامه داد: «دیگر نگوید من کورد هستم، او کورد نیست، او یک خائن است. بچه‌های ما با استفاده از سلا‌ح‌های خود هواپیماهایی را که دولت ترکیه هر روز با سر و صدای زیاد تبلیغ می‌کند، ساقط می‌کنند. ما به عنوان مادر با هلهله و اشک شوق از این خبر استقبال می‌کنیم. آنها باید بدانند که در برابر مقاومت گریلایی شکست خواهند خورد. تا زمانی که یکی از ما باقی مانده باشد، این مقاومت ادامه خواهد داشت. اینها فرزندان کوهستان هستند؛ «کفش قرمز»های کوردستان هستند. فرزندان ما بر اساس تفکر و فلسفه‌ی رهبر آپو بزرگ شده‌اند. تمام دنیا نمی‌تواند اراده گریلاها را شکست دهد.»

«آنها در مقابل مقاومت گریلا در هم خواهند شکست»

سواد شیخ دمیر مدیر کنگره استار ناحیه قین در رابطه با مقاومت گریلاها گفت که از گذشته تاریخ تا به امروز دشمنان با هدف گرفتن گریلاهای آزادی، می‌خواهند خلق کورد را نابود کنند و ادامه داد: «آنها می‌خواهند تا این حمله را با روش‌های متعددی مانند آسمیلاسیون و خیانت داخلی به انجام برسانند. آنها می‌خواهند با انواع روش‌های پلید به گریلاهای ما حمله کنند. باید دانست که علیرغم همه تجاوزات و هجمه‌هایی که ناقض قواعد اخلاقی-انسانی است، در مقابل مقاومت گریلایی شکست خواهند خورد. استفاده از سلاح‌های شیمیایی نشان دهنده درماندگی و شکست آنهاست. استفاده از سلاح‌های شیمیایی در همه جای دنیا ممنوع است. اما علیه گریلاها استفاده می‌شود و هیچ گروه و طرفی صدای اعتراض خود را علیه این عمل بلند نمی‌کند. این نیز نشان دهنده توافق دولت‌های حاکم است.»

«خانواده بارزانی بخشی از تبهکاران دولت ترکیه است»

سواد شیخ دمیر با بیان اینکه کوردستان خانه و سرزمین آنهاست و به هیچ نیرویی اجازه اشغال آن را نخواهند داد گفت برای حفاظت از سرزمین خود حاضرند هر بهایی که لازم است را بپردازند. دمیر با اشاره به اینکه دولت اشغالگر ترکیه با سیاست‌های فشار و محاصره تلاش می‌کند کوردها را مجبور به مهاجرت کند، گفت: «خانواده بارزانی به هر طریق ممکنی به خیانت خود ادامه می‌دهد. این خیانت از گذشته تاریخ تا امروز ادامه دارد. خانواده بارزانی بخشی از مزدوران دولت ترکیه است. هیچ تعریف دیگری وجود ندارد. اما گریلاها با اندیشه و فلسفه رهبر آپو و با مقاومت خود به حملات شدید پاسخ می‌دهند. ما تا آخر از گریلاهایمان صیانت خواهیم کرد. همانطور که شهید بریتان خط خیانت را در هم شکست، این مقاومت هم که با روحیه بریتان شکل می‌گیرد، پیروزی را به همراه خواهد داشت.»

«هیچ نمونه‌ای در کل جهان وجود ندارد که در آن از سلاح‌های شیمیایی به این گستردگی استفاده شده باشد»

زنی به نام جیهان بوزان نیز با بیان اینکه مقاومت گریلاهای کوردستان دشمن را به لرزه در آورده است، ادامه داد: «ما صاحب این سرزمین و این خاک هستیم. ما هم گریلا هستیم؛ بدون هم نمی‌توانیم وجود داشته باشیم. چرا از سلاح‌های شیمیایی علیه فرزندان ما استفاده می‌شود؟ هیچ نمونه‌ای در تمام دنیا وجود ندارد که در این مقیاس گسترده در آن از سلاح شیمیایی استفاده شده باشد. ظاهراً آن سلاح‌ها ممنوع است، اما علیه فرزندان ما استفاده می‌شود! ما صاحب این سرزمین هستیم، صاحب این خاک هستیم و با نیروی گریلا به پیروزی خواهیم رسید. در صورت نیاز، ما به عنوان مادر اسلحه به دست می‌گیریم و از گریلاهای خود حمایت می‌کنیم. هیچ فرقی بین ما و فرزندانمان نیست. فقط یک راه پیش روی ماست و آن پیروزی است.»