زیارت از مراسم ترحیم شهدای قامشلو ادامه دارد

زیارت از مراسم ترحیم خالده عیسی و هِژار سلیمان که در حمله دولت ترکیه در قامشلو به شهادت رسیدند ادامه دارد.

مراسم ترحیم

پیکر خالده شریف و پسرش هِژار عدنان سلیمان که ۲۸ اوت در منطقه اَنتریه شهر قامشلو کانتون جزیره بر اثر انفجار یک خودرو به شهادت رسیدند دیروز با حضور صدها نفر در آرامگاه شهید دلیل ساروخان به خاک سپرده شدند.

صدها تن از مردم قامشلو، از جمله نمایندگان و اعضای اداره خودمدیریتی دموکراتیک، نهادها و سازمان‌های غیر دولتی، شورای خانواده‌های شهدا، کنگره استار و پ‌ی‌د، اعضای نیروهای امنیت داخلی و همچنین نمایندگان احزاب سیاسی و رؤسای قبایل و شخصیت‌ها، شهادت شهید خالده شریف و پسرش هژار عدنان سلیمان را به خانواده شهید تسلیت گفتند.

«ما خائنانی را که میهن خود را به خاطر پول ناچیزی می‌فروشند محکوم می‌کنیم»

پس از لحظاتی سکوت در خیمه ترحیم که در منطقه محطه برای شهدا برپا شده بود، محی‌الدین حسن محمد عضو شورای خانواده‌های شهدا در شهر قامشلو به ایراد سخنرانی پرداخت. محی‌الدین با تسلیت به خانواده شهدا اظهار داشت که هجمه‌ها و نقشه‌های دشمن علیه منطقه بی‌نتیجه خواهد بود و مردم از مبارزه با این حملات کوتاه نخواهند آمد. محی‌الدین با تاکید بر اینکه شهدا مقدس‌ترین ارزش هستند و با پیروی از آنها مبارزه را گسترش خواهند داد، گفت: «ما خائنانی را که میهن خود را به خاطر پول ناچیزی می‌فروشند محکوم می‌کنیم.»

«آنها به اندازه‌ای که مادر و پسرش را به قتل برسانند فرومایه شدند»

هندرین خلیل، از مدیریت کنگره استار در قامشلو، توجه خود را به حملات دولت اشغالگر ترکیه جلب کرد و اظهار داشت که دشمن آنقدر فرومایه شده است که یک مادر و پسرش را به قتل رسانده است. هندرین با بیان اینکه شهید خالده شریف با شخصیت متواضع و ایثارگر در طول زندگی خود نقش فعالی در کارهای انقلابی داشت، گفت: «آماده ایستادگی در برابر هجمه‌های مورد بحث هستیم. ما این مبارزه را با فلسفه ژن، ژیان، آزادی ادامه خواهیم داد.»

حمرین علی معاون مشترک شورای اجرایی اداره خودمدیریتی کانتون جزیره نیز در سخنانی خانواده شهید خالده را مظهر میهن‌دوستی دانست که نخستین درها را به روی انقلاب گشود. حمرین تصریح کرد که حملات دشمن نه تنها اراده مردم را تضعیف نخواهد کرد، که مردم را قوی‌تر کرد و دلاوری‌های مردم همه حملات را بی‌ثمر کرد.»

پس از پایان سخنان شورای خانواده‌های شهدا، مشخصات شهدا قرائت و به خانواده‌های آنها تحویل داده شد. در طول این مراسم ترحیم شعارهای «شهدا نمی‌میرند» سر داده شد.