آتش‌بس "ضدبشری" سازمان ملل خاک می‌خورد!

با آنکه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آتش‌بس یک‌ماهه را در سرتاسر سوریه صادر کرد اما ترکیه از اجرای آن سر باز می‌زند و حمله به سوریه را همچنان ادامه می‌دهد. جالب آنکه اعضای سازمان ملل که رژیم سوریه را هدف تصمیم‌های خود قرار می‌دهند در مقابل حمله تجاوزگرا

با آنکه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آتش‌بس یک‌ماهه را در سرتاسر سوریه صادر کرد اما ترکیه از اجرای آن سر باز می‌زند و حمله به سوریه را همچنان ادامه می‌دهد. جالب آنکه اعضای سازمان ملل که رژیم سوریه را هدف تصمیم‌های خود قرار می‌دهند در مقابل حمله تجاوزگرانه رژیم ترکیه به این كشور سکوت مطلق اختیار کرده‌اند

 

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه تصمیم به صدور قطعنامه آتش‌بس یک‌ماهه در سرتاسر سوریه گرفت. گروهک‌های القاعده و داعش با پیشنهاد روسیه شامل آتش‌بس نشدند و سازمان ملل هم از تمام طرفهای مخاصمه خواست تا یکماه جنگ را متوقف کنند. ی.پ.گ- یگانهای مدافع خلق هم با صدور بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که از اعلام آتش‌بس استقبال می‌کند.

 

ترکیه آتش‌بس را نقض کرد

ترکیه مدعی شد که آتش‌بس هجوم به عفرین را شامل نمی‌شود و به حملات هوایی و ترور علیه شمال سوریه افزوده است. این در حالی است که مسئولین سازمان ملل روز شنبه پس از صدور قطعنامه اعلام کرده بودند که عفرین هم شامل آتش‌بس مذکور می‌شود.

 

حملات رژیم ترکیه از ٣٠ دی ماه به عفرین آغاز شده و تاکنون ٢٠٠ غیرنظامی در این حملات به شهادت رسیده‌اند که بنابر آمار بیمارستانی قریب آنان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

 

ریاکاری دولت‌های فرانسه و آلمان [ماکرون و مرکل]

امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان پس از صدور قطعنامه شورای امنیت از ویلادیمیر پوتین خواستند تا فورا رژیم سوریه را وادار به اجرای آتش‌بس کند. اما این دو نسبت به حملات ترکیه به سوریه و کشتار غیرنظامیان سخنی به میان نیاوردند.

 

هیچکدام از آتش‌بس‌های سازمان ملل و کشورهای غربی در سوریه عملی نشده‌اند. نشست‌های ژنو هم نتیجه‌ی متفاوتی را بهمراه نداشتند. سازمان ملل آگاهانه و برنامه‌ریزی شده نسبت به کشتار مردم سوریه از سوی ترکیه وگروههای تروریست وابسته به آنکارا چشم‌پوشی می‌کند و این امر مشروعیت لافزنی‌هایی همچون "آتش‌بس انسانی" و "نشست‌های صلح" مورد ادعای سازمان ملل را در بنیان با هاله‌ای از شک و گمان همراه کرده است.