آنجلا رشو: در ١۴ روز حمله به عفرین ۱۵۰ غیرنظامی کشته ۲۹٨ نفر زخمی شدند

رئیس مشترک انجمن سلامت کانتون عفرین آنجلا رشو آمار قربانیان ۱۴ روز حمله‌ی ارتش ترکیه به عفرین را اعلام کرد. به گفته‌ی وی طی این ۱۴ روز ۱۵۰ غیرنظامی کشته و ۲۹٨ تن زخمی شده‌اند.

رئیس مشترک انجمن سلامت کانتون عفرین آنجلا رشو آمار قربانیان ۱۴ روز حمله‌ی ارتش ترکیه به عفرین را اعلام کرد. به گفته‌ی وی طی این ۱۴ روز ۱۵۰ غیرنظامی کشته و ۲۹٨ تن زخمی شده‌اند.

آنجلا رشو رئیس مشترک انجمن سلامت کانتون عفرین گفت ارتش غاصب ترکیه و مزدورانشان با جنگنده مردم غیرنظامی را بمباران میکنند و از همه‌ی سازمانهای بین‌المللی خواست تا به گوشه‌ای از جنایات رژیم ترکیه بنگرند.

 

حمله‌ی رژیم ترکیه و مزدوران آنها که باقیمانده‌ی داعش هستند علیه عفرین وارد روز پانزدهم شده است. طی این پانزده روز تعداد کشته‌ها و زخمی‌های غیرنظامیان بسیار افزایش یافته است و تعداد بسیاری به بیمارستانهای مرکزی عفرین، شراوا، جندرس، راجو، شیا و بلبله منتقل شده‌اند.

 

رشو گفت: اشغالگران ترکیه از آغاز حملات تا کنون مردم غیرنظامی را هدف قرار داده‌اند. طی ۱۴ روز مقاومت تاریخی عفرین ارتش ترکیه تعداد زیادی زن و کودک را هدف قرار داده است.

 

رشو گفت: ما از آغاز حملات اشغالگرانه هر روز آمار کشته‌ها و زخمی‌ها را اعلام کرده‌ایم. بر اساس آمار جمع آوری شده از بیمارستانها تا به حال ۲۹٨ غیر نظامی زخمی شده‌اند. همچنین تعداد کشته‌ها به ۱۵۰ تن رسیده است. هر لحظه این آمار در حال افزایش است. البته باید یادآور شد این آماریست که در دسترس ما وجود دارد در واقع آمار واقعی کشته‌ و زخمیهای غیرنظامیان بیشتر از این است.

 

وی در ادامه گفت تعداد زیادی از کشته‌ها عرب هستند، آنها به عفرین پناهنده شده بودند.

 

رشو گفت بیمارستانهای ما در تمام مناطق عفرین در حال رسیدگی به زخمی‌ها هستند و در مواقع ضروری زخمی‌ها به بیمارستان مرکزی عفرین منتقل می‌شوند.

 

آنجلا رشو در ادامه‌ی سخنانش به مقاومت نیروهای سوریه دمکراتیک اشاره کرد و گفت : نیروهای ق.س.د از ما حمایت می‌کنند. آنها برای اینکه غیر‌نظامیان بیشتر آسیب نبینند به یک مقاومت تاریخی دست زده‌اند. ارتش اشغالگر ترکیه با جنگنده و سلاحهای سنگین به ما حمله کرده است و سبب کشته شدن تعدادزیادی غیرنظامی شده که اجساد بسیاری از آنان در حین توپ‌بارانها تکه تکه شده است.