خودمدیریتی دمکراتیك در دیرالزور رسما اعلام موجودیت کرد

شورای مردمی دیرالزور روز پنجشنبه با برگزاری دومین کنگره خود بطور رسمی تأسیس خودمدیریتی دمکراتیك دیرالزور را اعلام کرد. شوراهای اداری و مجلس قانون‌گذاران این منطقه نیز تشکیل شدەاند

شورای مردمی دیرالزور روز پنجشنبه با برگزاری دومین کنگره خود بطور رسمی تأسیس خودمدیریتی دمکراتیك دیرالزور را اعلام کرد. شوراهای اداری و مجلس قانون‌گذاران این منطقه نیز تشکیل شدەاند.

 

شورای مردمی دیرالزور که پس از بیرون راندن داعش از این مناطق توسط نیروهای سوریه دمکراتیك از میان معتمدان و طوایف بومی منطقه شکل گرفت، دومین کنگره خود را با شرکت ٣۵٠ نماینده و ۶٠ مهمان در شهرک کسری برگزار کرد.

 

در این کنگره اعضای شوراهای اداری و قانون‌گذاری انتخاب شدند.

 

نمایندگانی از خودمدیریتی‌‌های منطقەی جزیر، رقا و طبقا بهمراه جمعی از روشنفکران و سران طوایف عرب منطقه در این کنگره حضور داشتند. همچنین فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک و شورای نظامی دیرالزور و نمایندگان ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش از شرکت کنندگان در کنگره بودند.

 

پیش از این در شهرهای رقا و طبقا نیز به دنبال پیروزی نیروهای سوریه دمکراتیك بر داعش، خودمدیریتی‌های بومی برپا شده است. مناطق دیرالزور اخیرا در عملیات "تندباد" جزیر توسط این نیروها آزاد شدند.

 

خودمدیریتی‌ دمکراتیك دیرالزور مسئولیت اداره نواحی آزاد شده را بر عهده دارد. نیروهای سوریه دمکراتیك در صورت حمله نیروهای دیگر به مناطق آزاد شده از آن دفاع خواهند کرد.

 

این خودمدیریتی‌ها اعلام کردەاند می‌توانند بخشی از سوریەای فدرال و غیرمرکزی باشند.