دولت تروریستی ترکیه دبستان‌های كودکان عفرین را بمباران کرد

رژیم اشغالگر ترکیه که در جنگ با مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ متحمل شکست‌های مفتضحانه‌ای شده است انتقام خود را از غیرنظامیان و بویژه کودکان می‌گیرد.

رژیم اشغالگر ترکیه که در جنگ با مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ متحمل شکست‌های مفتضحانه‌ای شده است انتقام خود را از غیرنظامیان و بویژه کودکان می‌گیرد.

 

دولت تروریستی ترکیه از ۴١ روز پیش با همکاری القاعده و داعش حمله به عفرین را آغاز کردند. در حملات مهاجمان تاکنون ٣١ مدرسه بمباران شده و ١٣ دانش‌‌آموز هم جان خود را از دست داده‌اند.

 

طبق گزارش کمیته سلامت کانتون عفرین ١٩۵ نفر غیرنظامی در حملات ترکیه به شهادت رسیده‌اند. دهها خانه‌‌و روستا ویران شده‌ و صدها نفر دیگر زخمی گردیدند.

 

١٣ دانش‌آموز جانباختند

از آغاز حملات دولت تروریستی ترکیه و همکاران آن به عفرین مدارس این منطقه عامدانه هدف قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود که ۵٠ هزار دانش‌آموز در این کانتون از آغاز حملات ترکیه/القاعده/داعش مجبور به تعطیلی کلاس‌های آموزشی شده‌اند. در عفرین ٣١٨ مدرسه وجود دارند و براساس آمار مرکز روژاوا برای تحقیقات استراتژیک تاکنون در این بمباران‌های دولت ترکیه ٣١ دبستان بمباران شده‌‌اند. این مرکز اعلام کرد که مدارک مربوط به ویران کردن ١٣ روستا از سوی مهاجمان را تنظیم کرده است. در این بمباران‌‌ها ١٣ دانش ‌آموز جان باخته‌اند.

 

۴٨ مدرسه ابتدایی هدف حمله قرار گرفتند

براساس آمار کمیته آموزش اجتماعی کانتون عفرین ۴٨ مدرسه هدف حملات رژیم تروریستی ترکیه قرار گرفته است. این کمیته اسامی مدارس ابتدایی بمباران شده‌ را اعلام کرده و طبق گزارش مدارس یادشده در بخش‌‌های راجو، شرا، بِلبِله و جندرس واقع شده‌اند.