شروان درویش: منبج مأمن ١٨٠ هزار انسانی گردید که توسط اردوغان آواره شده‌اند

شروان درویش سخنگوی رسمی شورای نظامی منبج اعلام کرد اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با اظهاراتش در مورد ترکیب جمعیتی منبج سعی در روشن کردن آتش اختلافات طایفی در این منطقه دارد اما به هدفش نمی‌رسد چون منبج توسط مردم بومی آن اداره و حفاظت می‌شود

شروان درویش سخنگوی رسمی شورای نظامی منبج اعلام کرد اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با اظهاراتش در مورد ترکیب جمعیتی منبج سعی در روشن کردن آتش اختلافات طایفی در این منطقه دارد اما به هدفش نمی‌رسد چون منبج توسط مردم بومی آن اداره و حفاظت می‌شود.

 

شروان درویش در گفتگویی با خبرگزاری هاوار ادعای اردوغان در مورد بیزاری مردم منبج و وجود اختلافات طایفی را نادرست خواند و گفت مردم بومی منبج که از گروههای ملی و مذهبی گوناگون هستند پس از آزادسازی شهرشان از چنگ داعش اکنون در کنار هم، اداره شهر را بر عهده دارند.

 

او با اعلام آنکه مردم منبج، داعش و اردوغان را از شهرشان بیرون راندەاند گفت اردوغان وقتی فهمید نمی‌تواند به منبج چنگ‌اندازی کند، لباس داعشی‌ها را بر تن ارتش آزاد سوریه کرد و جرابلس را به اشغال درآورد.

 

شروان درویش از وجود ١٨٠ هزار پناهجوی سوری در منبج خبر داد و گفت آنها از مناطقی به منبج آمدەاند که نیروهای اردوغان آنرا اشغال کردند.

 

سخنگوی شورای نظامی منبج در واکنش به تهدیدهای ترکیه در مورد آغاز عملیات نظامی علیه منبج در شمال سوریه تأکید کرد در چنین صورتی با تمام نیرو از محل سکونت و زندگی خود دفاع خواهند کرد.