صالح مسلم: ترکیه در عفرین از شکست‌خوردگان داعش در رقا و موصل استفاده می‌کند

صالح مسلم در پاسخ به سوال خبرگزاری یورونیوز در رابطه با حمله ترکیه به عفرین گفت: رژیم ترکیه با حمله به عفرین در واقع انتقام شکست داعش در مناطق مختلف سوریه را می گیرد

صالح مسلم عضو کمیته دیپلماسی جنبش جامعه دمکراتیك که روز جمعه برای بحث و گفتگو با مقامات اروپایی درباره جنگ در عفرین به بروکسل سفر کرده بود در مصاحبه ای با یورونیوز اعلام کرد ترکیه در جنگ عفرین از شکست‌خوردگان داعش در رقا و موصل استفاده می کند.

 

صالح مسلم در پاسخ به سوال خبرگزاری یورونیوز در رابطه با حمله ترکیه به عفرین گفت: رژیم ترکیه با حمله به عفرین در واقع انتقام شکست داعش در مناطق مختلف سوریه را می گیرد. چرا که کردها عامل اصلی شکست داعش بودند و حالا دولت اردوغان در یک تعامل مشترک با ایران و دولت بشار اسد تصمیم به این حمله گرفته است.

 

عضو کمیته دیپلماسی جنبش جامعه دمکراتیك  با اشاره به اینکه ترکیه خود داعش است اعلام کرد اگر به عفرین بیایید می بینید که اغلب افراد مسلحی که برای ترکیه می‌جنگند از اعضای داعش و دیگر گروههای اسلام گرایی هستند که در سالهای اخیردست به حملات تروریستی متعددی در سراسر جهان زده اند. آنها اعضای داعش را که در موصل و رقا شکست خورده اند به منطقه عفرین آورده اند تا مورد استفاده قرار دهند.

 

صالح مسلم همچنین در پاسخ به سوالی در باره تهدید منبج توسط ترکیه گفت منبج یکی از مهمترین شهرها برای نیروهای ائتلاف در سوریه است و بعید به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها عملیات ترکیه علیه آنرا تأئید کنند. اگر نیروهای ائتلاف بخواهند درست رفتار کنند باید از منبج حفاظت کنند اما ما در این باره اطمینانی نداریم. ولی این مشهود است که کردها و مردم منطقه تا آخرین قطره خون از سرزمینشان دفاع خواهند کرد.