ق.س.د بیلان درگیری‌های امروز را با افکار عمومی درمیان گذاشت

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای رسمی نتایج درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در عفرین را اعلام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای رسمی نتایج درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در عفرین را اعلام کرد

ق.س.د در این بیانیه تصریح کرده است که مبارزان ما یک فروند هلیکوپتر ارتش ترکیه را ساقط کرده و تعداد چشمگیری از نظامیان ارتش ترکیه کشته شده‌اند .

 

راجو

مبارزان در روستای قودی یک فروند هلیکوپتر ارتش ترکیه را ساقط کردند. در ساعت ۲ بعدازظهر نیز در نزدیکی این روستا یک بولدزر ارتش ترکیه را هدف قرار داده و به کلی منهدم کردند.

 

هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش ترکیه در بمباران منطقه‌ی راجو نانوایی بزرگ آنجا را هدف قرار داده و خسارت زیادی را به آن وارد آوردند به گونه‌ای که نانوایی به کلی از کار افتاد.

 

روستای جیکا ، طی عصر دیروز ساعت ۴ به شدت توپباران شد و همزمان روستای قودی نیز با هواپیماهای جنگنده هدف قرار گرفت.

 

امروز ساعت ۹ صبح در روستای قودی، درگیری سختی میان مبارزان ما و ارتش ترکیه روی داد که در نتیجه‌ی این درگیری‌ تعداد زیادی از نظامیان و تبهکاران ارتش ترکیه کشته شدند.

 

در ساعت ۱ بعد از ظهر امروز نیز، هواپیماهای ارتش ترکیه روستای قوده را توپباران کردند.

 

شیا

ساعت ۳ بعدازظهر دیروز در روستای حاج‌بلال ، میان مبارزان و ارتش ترکیە درگیری روی داد که در نتیجه‌ی آن تعداد زیادی نظامی و تبهکار ارتش ترکیه کشته شدند.

 

کشته‌شدن ۲۵ تبهکار در این درگیری تایید شده است.

ساعت ۴ بعدازظهر ، هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش ترکیه روستاهای "اَشکَفتا و تورموش " را بمباران کردند که آشکار گردید در نتیجه‌ی این بمباران‌ها در روستای اَشکَفتا قتل‌عام روی داده و اعضای یک خانواده هدف قرار گرفته‌اند که پس از بمباران جسدهایشان از سوی شهروندان بیرون کشیده شده‌اند.

 

جنگنده‌های ارتش ترکیه ساعت ۱:۴۵ بعدازظهر منطقه‌ی شی را بمباران کردند.

مبارزان در نزدیکی روستای حاجی‌بلال عملیاتی را به انجام رساندند و در نتیجه‌ی آن یک خودروی زرهی ارتش ترکیه را منهدم کردند.

 

جندرس

روستای "آخ‌چلی " در ساعت ۴ بعدازظهر چندین بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد . همچنین روستای کانی‌گَورکی و چندین جای مختلف از کوه بریقَدار در روستای حمامی نیز توسط سلاح‌های سنگین توپباران شد.

 

در تصاویر بدست آمده آشکار گردید که تانک‌های ارتش ترکیه از داخل کمپ آوارگان آتمی ، روستاهای دیربلوت ، آخچلی و اطراف روستای خلیل را توپباران کرده و از ساکنان کمپ به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

 

در روستای حاجی اسکندر میان مبارزان و نظامیان ارتش ترکیه جنگ سختی روی داد.

 

شرا

ارتش ترکیه به شدت روستاهای ایزدیان در بافلونی را بمباران کرد.

ارتش ترکیه ساعت ۱ بعدازظهر ، خط انتقال آب آشامیدنی روستای "متینا" را بمباران کرده و در نتیجه‌ی آن خسارت زیادی به این مکان وارد آمد.

 

همچنین با هواپیماهای جنگنده یک منزل مسکونی را هدف قرار داده و در نتیجه‌ی آن یک نفر شهید و دو نفر نیز زخمی شدند.

 

بِلبله

ساعت ١٣ هواپیماهای جنگنده ترکیه روستای قستل خدریا را بمباران کردند و از ساعت ٩ قبل از ظهر درگیری سنگینی در این بخش مابین مبارزان ق.س.د و اشغالگران در جریان است.

 

هواپیماهای جنگنده رژیم ترکیه از ساعت ١١ ظ‌هر بر فراز شهر عفرین به گشت‌زنی پرداختند.

 

چهار گلوله توپ به روستای موسانکی بخش بلبله عفرین اصابت کرد.