ق.س.د بیلان روز چهاردهم مقاومت تاریخی عفرین را منتشر کرد

مرکز اطلاع رسانی ق.س.د بیلان درگیریهای امروز در عفرین و شهبا را با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد

مرکز اطلاع رسانی ق.س.د بیلان درگیریهای امروز در عفرین و شهبا را با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد

 

در این بیانیه آمده است که در روز چهاردم چهار ماشین منهدم شده و دهها تبهکار کشته شده‌اند.

 

بیانیه‌ی نیروهای سوریه دمکراتیک به شرح زیر است:

 

ارتش اشغالگر ترکیه مرکز منطقه‌ی جندرس و روستای همام را طی شب گذشته تا صبح بمباران کرد. همچنین هواپیماهای تجسسی به گشت زنی در منطقه مشغول بودند.

 

در منطقه‌ی شرا نیروهای ما با سلاح سنگین نیروهای اشغالگر را هدف قرار دادند که در نتیجه‌ی آن تعدادی از متجاوزین کشته و زخمی شدند. ارتش اشغالگر ترک نیز روستاهای دیرسوان، عربویران و کوهستان بافلون و القادی را بدون هدف توپ باران کردند.

 

دیشب ارتش اشغالگر ترکیه و مزدورانش با سلاح سنگین و همراهی جنگنده‌های ترکیه به بلبله حمله کردند. نیروهای ما نیز فورا پاسخ این حملات را داده و در منطقه جنگ سختی در گرفت که تا صبح ادامه داشت. پس از آن متجاوزین ترک و مزدورانش دوباره با سلاح سنگین و جنگنده‌های خود دست به حمله زدند که درگیری در این منطقه همچنان ادامه دارد.

 

ارتش ترکیه از ساعت یازده شب تا ساعت دو صبح منطقه شیا را توپباران کرد. نیروهای ما نیز موفق شدند دو نفربر و خودرو ارتش ترکیه و القاعده را منهدم کردند.

 

در منطقه مباتا نیز نیروهای ما طی عملیاتی دو تن از اشغالگران را کشتند.

 

ارتش ترکیه و مزدورانش روستای علی باسک و موساکا را توپباران کردند.جنگنده‌های ترکیه نیز راجو را بمباران نمودند. همچنین کوهستان روستای کوبانا نیز توسط جنگنده‌ها بمباران شد. نیروهای ما نیز در پاسخ با انجام عملیاتی در راجو یکی از سرکردگان گروهک "بدر" با نام ابو عباس و چهار تن دیگر را به هلاکت رساندند.

 

در خارج تپه‌ی کفرکر نیز میان نیروهای ما و متجاوزان درگیری درگرفت و نیروهای اشغالگر مجبور به عقب‌نشینی شدند.

 

در منطقه‌ی میدانا تمام روستا به صورت پراکنده توپ باران شدند.

 

نیروهای ما از سه جهت ارتش غاصب ترک و مزدورانش را در خارج ماریع هدف قرار دادند.