ق.س.د: در عفرین ١٢١٩ ارتشی ترکیه- تروریست وابسته و در دیرالزور ١٧٧۶ داعشی ازپای درآمدند

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور اطلاعیه‌ای بیلان مقاومت تاریخی عفرین را با افکار عمومی در میان گذاشت و همچنین نتایج ٢٠ روز کارزار تندباد جزیره را منتشر کرد

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور اطلاعیه‌ای بیلان مقاومت تاریخی عفرین را با افکار عمومی در میان گذاشت و همچنین نتایج ٢٠ روز کارزار تندباد جزیره را منتشر کرد

 

در اطلاعیه آمده است:"ارتش غاصبگر ترکیه با همکاری تروریستهای خود (جبهه‌النصره- داعش) از ساعت ١٧ روز ٢٠ ژانویه/ ٣٠ دیماه به عفرین حمله‌ور شدند.

 

آمار حملات صورت گرفته تااکنون به این شرح است:

مقاومت تاریخی عفرین

١-نیروهای نظامی شهید: در مقاومت‌های قهرمانانه و جنگ تن‌به‌تن با اشغالگران و تروریست‌ها، ١٧٧ مبارز ما به شهادت رسیده‌اند و در مراسم‌های شایسته‌ای پیکر‌های آنان تشییع شده است.

 

٢-تلفات دشمن: در نتیجه عملیات و درگیری مبارزان ما با مهاجمان تصریح می‌شود که تاکنون یک هزار و ٢١٩ ارتشی ترکیه و تروریست‌های وابسته به آن از پای درآمده‌اند. به هلاکت رسیدن این تعداد از سوی مبارزان ما محرز گردید و اجساد آنان در مناطق درگیری دال بر صحت این آمار است.

 

٣-حملات هوایی: رژیم ترکیه ٧٩٣ بار با جت‌های جنگنده مناطق مسکونی، اماکن خدمات عمومی، ایستگاههای تصفیه و پمپاژ آب، مدارس کودکان و مساجد را بمباران کرده‌اند.

 

۴- حملات هوایی با هلی‌کوپترهای جنگی: ارتش ترکیه ١٧ بار با هلیکوپتر به غیرنظامیان و اماکن خدمات عمومی حمله کردند.

 

۵- حمله با سلاح‌های سنگین: ارتش ترکیه و تروریست‌های وابسته در مجموع ٢٧٨۵ بار شامل حمله با توپ و تانک، با اسحله‌های سنگین محل اسکان غیرنظامیان را هدف قرار داده‌‌اند.

 

۶-جنگ‌های تن‌به‌تن: مابین نیروهای ما و ارتش اشغالگر ترکیه ۵۴٢ مورد درگیری تن‌به‌تن روی داده است. نتایج درگیری اعلام شده و نتیجه ١٣۴ درگیری هم محرز نگردید.

 

٧-ساقط کردن هلیکوپتر: مبارزان ما از آغاز حملات تاکنون ٢ فروند هلیکوپتر ارتش ترکیه –یک فروند کبرا و یک فروند سیکورسکی- را ساقط کردند و در آن ١١ ارتشی از جمله یک فرمانده ارتش را به هلاکت رساندند. نیروهای ما همچنین یک پهپهاد درُن و یک پهپاد بیرقدار را به زیر کشیدند.

 

٨-انهدام خودروهای زرهی: ۶۶ دستگاه خودرو زرهی- شامل تانک و خودروهای نظامی- منهدم شدند. به ١٧ دستگاه هم آسیب‌های جدی وارد شد.

 

دیرالزور: کارزار تندباد جزیره

جنگ‌ها: از ٢٠ روز پیش درگیری‌های سنگینی مابین نیروهای ما و تروریست‌های داعش در روستای البحره حومه دیرالزور روی می‌دهد. مبارزان ما سرانجام این روستا را چنگ تبه‌کاران داعش آزاد کردند.

 

کشته‌های دشمن: در درگیری ٢٠ روزه با تبهکاران در روستای البحره، مبارزان ما یک هزار و ٧٧۶ داعشی را از پای درآوردند.

 

١۶ توپ هاون، ١٧ خودرو بمب‌گذاری شده، ٨ اسلحه دوشکا، ١۴ خودرو حامل دوشکا، ٢۴ تراکس (خودرو)، سه مرکز تجهیز خودرو بمبگذاری شده، ٢ نفربر، ۵ پهپاد تجسسی، ٧ موتورسیکلت حمله مهمات، ١ خودرو حامل بمب و سە خودرو راکت‌انداز، ١٢ خودرو زرهی، ١ خمپاره‌انداز، ٣ خودرو انتقال مهمات و یک خودرو سی.پی.جی-٣ به غنیمت مبارزان ما درآمدند.