مقاومت حماسی و پرغرور عفرین سومین هفته را سپری کرد

ترکیه که تاکنون نتوانسته است با استفاد از همه ظرفیت‌های خود عفرین را به اشغال درآورد در برابر مقاومت پرغرور عفرین هراسان شده و به بمباران هوایی شدت بخشیده است

بیست و دومین روز مقاومت عفرین در برابر هجومی وحشیانه از سوی ترکیه و گروههای تروریستی همراه آن است. ترکیه که تاکنون نتوانسته است با استفاد از همه ظرفیت‌های خود عفرین را به اشغال درآورد در برابر مقاومت پرغرور عفرین هراسان شده و به بمباران هوایی شدت بخشیده است.

 

عفرین نماد صلح و آرامش در سوریه از ٢٢ روز پیش با هجوم بی‌امان زمینی و هوایی ترکیه به میدان جنگی بزرگ بدل شده است. عفرینی که بیش از چهارصد هزار جنگ‌زدەی سوری از مناطق دیگر به آن پناه برده بودند.

 

شاخەهای سوری القاعده که ترکیه آنها را تحت نام ارتش آزاد سوریه جمع‌آوری کرده است به همراه بازماندگان داعش در این حمله با ارتش ترکیه همراه هستند و کلکسیونی از وحوش و تروریست‌های بین‌المللی را شکل دادەاند.

 

کانتون عفرین در حالی صدها بار در این مدت بمباران و هزاران بار توپباران شده که بر روی زمین دهها هزار نظامی با انواع تسلیحات سنگین از سه جبهه به آن حمله می‌کنند.

 

در اثر این حملات وحشیانه، دهها هزار نفر مجبور به ترک خانەهای خود در نوار مرزی شده اند. صدها غیرنظامی دیگر در این بین جانباخته یا زخمی شدەاند.

 

آنچه در عفرین روی داده است یک فاجعه انسانی تمام عیار است که با سکوت بین‌المللی و چشم‌پوشی بر جنایت ترکیه روی می‌دهد. کودکان و زنان، بخش اعظم قربانیان حملات هوایی را تشکیل می‌دهند. تصاویر خونریزی‌ها در عفرین افکار عمومی جهان را به درد آورده است اما سازمان ملل و اتحادیه اروپا و کشورهای منطقەای اقدامی برای توقف بمباران عفرین انجام ندادەاند.

 

در کنار اینها، اقدامات نفرت انگیز دیگری از قبیل تعرض به پیکر جانباختگان و شکنجه غیرنظامیان روستایی و غارت منازل مسکونی توسط نیروهای ترکیه انجام شده است.

 

با وجود همەی اینها، مقاومت در عفرین حرف اول را می‌زند. مردم و مبارزان در عفرین در ٢٢ روز گذشته موفق شدەاند با جانفشانی و نبردی حماسی، جلوی دومین ارتش بزرگ ناتو و جنایتکاران جنگی القاعده را بگیرند. مقاومت عفرین حامیان بین‌المللی آنرا به میدان آورده و پرچم یگان‌های مدافع خلق در کوچه و خیابان‌های اکثر نقاط جهان به اهتزاز درآمده است.

 

گزارش‌ها از منابع بومی حاکی از تلفات سنگین نیروهای اشغالگر و گیر کردن آنها در باتلاق عفرین است. مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ ضربات سختی به دشمن زده و تصاویری زیادی از انهدام تانک‌های ترکیه منتشر کردەاند. 

 

کارشناسان نظامی با احساب توان نظامی و میزان نیروی انسانی طرفین ابراز اطمینان می‌کردند که عفرین نمی‌تواند بیش از چند روز دوام بیاورد اما مردم و مبارزان عفرین به پیروزی خود باور دارند و تاکنون پیروز بزرگ میدان بودەاند. عفرین همچنین انسان‌های با وجدان جهان و جنبش‌های سوسیالیست و آزادیخواه را در کنار خود دارد.

 

مقاومت عفرین ابعادی بزرگتر از مقاومت کوبانی به خود گرفته و می‌رود تا اینبار داعش و القاعده و ارتش ترکیه را بهمراه هم در هم بکوبد.