نوژین دِرِک: دشمن هرگز نخواهد توانست اراده ما را بشکند

نوژین دِرِک عضو مرکز فرماندهی یگان‌های مدافع خلق با اعلام آنکه مبارزان آنها در عفرین مقاومتی افسانه‌ای از خود نشان داد‌ه‌اند گفت که دشمن هرگز نخواهد توانست با استفاده از فناوری نظامی اراده آنها را بشکند

نوژین دِرِک عضو مرکز فرماندهی یگان‌های مدافع خلق با اعلام آنکه مبارزان آنها در عفرین مقاومتی افسانەای از خود نشان دادەاند گفت که دشمن هرگز نخواهد توانست با استفاده از فناوری نظامی اراده آنها را بشکند. او به مقاومت عفرین درود فرستاد و تأکید کرد که پیروزی با عفرین خواهد بود.

 

نوژین دِرِک با یادآوری آنکه عفرین از چهار سال پیش هدف هجوم گروههای تبه‌کار تحت امر ترکیه بوده است گفت اکنون ارتش ترکیه نیز بطور رسمی به این گروهها اضافه شده و در یکماه گذشته با انواع جنگ‌افزارهای مدرن به عفرین حمله کردەاند.

 

وی با اعلام آنکه رسانەهای ترکیه هر انسانی که در عفرین کشته شود را تروریست می‌نامند گفت: از نظر ترکیه هر کسی در جهان که قلبش برای عفرین بتپد تروریست است. از نظر ما نیز حکومت آدمکش ترکیه خود تروریسم است.

 

این فرمانده یگان‌های مدافع خلق گفت ترکیه موفق شده است تروریست‌های داعش و القاعده که بارها بر سر راهزنی و غارت اموال مردم سوریه با یکدیگر جنگیدەاند را در یک صف به جنگ عفرین بفرستد. جهان بخوبی ماهیت گروههای همراه ارتش ترکیه را می‌داند اما خود را به نادانی زده است.

 

نوژین دِرِک از جمله به نقض قواعد جنگ و اقدامات ضد انسانی در عفرین پرداخت و گفت: نظامیان ترکیه با تعرض به پیکر جانباختگان این پیام را به جهان می‌دهند که پایبند به هیچ اصول و معیاری نیستند.

 

وی در پاسخ به سئوالی در مورد استفاده ترکیه از جنگندەهای ناتو و تانک‌های آلمانی گفت اتکای آنها به جنگ‌افزارهای مدرن است در حالی که مبارزان عفرین به اراده خود متکی هستند و این اراده هرگز با فناوری نظامی شکسته نخواهد شد. درست است که ترکیه با استفاده از سلاح‌های سنگین مرتکب کشتارهای جمعی در عفرین شده است اما همه می‌دانند که اردوغان مدعی کنترل کامل عفرین در یک هفته بود، اکنون ٣٠ روز گذشته و اردوغان حرفی برای گفتن ندارد.

 

نوژین دِرِک اضافه کرد: مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ در برابر تکنولوژی نظامی دشمن، مقاومتی افسانەای در عفرین انجام دادەاند. کوبانی با اقدام فدائیانه آرین میرکان از چنگ داعش آزاد شد، سوزدا در رقا همان فداکاری را از خود نشان داد و اکنون پس از اقدام فدایی آوستا خابور در عفرین قول می‌دهیم که حملات را در هم بشکنیم.