چند محله در شهر عفرین توسط جنگند‌ه‌های ارتش ترکیه بمباران شد

جنگندەهای نیروی هوایی ترکیه از شامگاه پنجشنبه و صبح جمعه شهر عفرین و مناطق شرا، شراوا، بلبله و جندرس را به شدت بمباران کردند.

جنگندەهای نیروی هوایی ترکیه از شامگاه پنجشنبه و صبح جمعه شهر عفرین و مناطق شرا، شراوا، بلبله و جندرس را به شدت بمباران کردند. این حملات وحشیانه جان شماری از شهروندان غیرنظامی را گرفت و بسیاری را زخمی کرد. تصاویری که از بیمارستان عفرین به دست آمده است نشان می‌دهد برخی از مجروحین کودک هستند.

 

هواپیماهی جنگی ترکیه شامگاه پنجشنبه محلات اشرفیه، محمودیه و قیبار در شهر عفرین را بمباران کردند. همچنین نواحی روستایی در مناطق اطراف عفرین هدف حملات شدید هوایی قرار گرفتند.

 

همزمان با بمباران، هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی ترکیه در آسمان عفرین به پرواز درآمدند.

 

همچنین صبح جمعه، روستاهای قستل مغداد، قسدتل خدریا و دیرسوان واقع در بخش‌های بلبله و شرا مجددا بمباران شدند.

 

حملات هوایی به روستای آخجله در بخش جندرس نیز انجام شده است.

 

منابع بومی می‌گویند یک مرکز دامداری و یک مرغداری هم پس از بمباران به کلی ویران شدند. جنگندەها در حالی کانتون عفرین را بمباران کردند که حملات راکتی و توپخانەای در این بین به کلی متوقف نشد.

 

گزارش‌ها حاکیست در حملات اخیر دست کم دو شهروند غیرنظامی جان خود را از دست داده و شمار زیادی زخمی شدند.

 

یکی از جانباختگان، "عبدالقادر عثمان" هفتاد ساله است. همچنین یک زن با نام "امینه شاهین" جان خود را از دست داده است.

 

یکی از مجروحین این حملات نیز "خدیجه عبدالمنان" است که در بیمارستان عفرین تحت مراقب پزشکی قرار دارد.

 

در طول بیست و یک روز هجوم ترکیه و القاعده به عفرین قریب ١۵٠ غیرنظامی جان خود را از دست داده و چهارصد تن دیگر زخمی شده اند.

 

تصاویری از بیمارستان عفرین به دست آمده که نشان می‌دهد کودکان زخمی ناله می‌کشند و مادران آنها چشم به دنبال فرزندانشان، جراحت و درد خود را فراموش کردەاند.

 

یک زن عرب که از اهالی ادلب است می‌گوید بخاطر جنگ به همراه خانواده خود به عفرین پناه آوردند و در یک روستا ساکن شدند اما ترکیه و گروههای مسلح آن در عفرین هم امان ندادند.