گزارش "مخفیانه" اتحادیه اروپا: حمله انفجاری در آنکارا کار آ.ک.پ بوده است

طبق گزارش وبسایت احوال سرویس مخلفی اتحادیه اروپا – یونیتسل گزارش محرمانه را تهیه نموده و اعلام کرده است که آ.ک.پ مسئول قتل‌عام ١٠ اکتبر ٢٠١۵ در آنکارا است.

طبق گزارش وبسایت احوال سرویس مخلفی اتحادیه اروپا – یونیتسل گزارش محرمانه را تهیه نموده و اعلام کرده است که آ.ک.پ مسئول قتل‌عام ١٠ اکتبر ٢٠١۵ در آنکارا است.

 

احوال افزوده است، گزارشی که تا ١٣ اکتبر ٢٠١۵ از سوی سرویس مخفی اتحادیه اروپا تهیه شده و تاکنون مخفی نگه داشته شده به دست این وبسایت افتاده است. به گفته احوال سرویس مخفی اتحادیه اروپا چند روز پس از حمله‌ای که ١٠٣ کشته برجای گذاشت این گزارش را به نهادهای فوق عالی اتحادیه اروپا فرستاده است.

در گزارشی که بعنوان "خیلی‌ محرمانه" طبقه بندی شده بر رابطه میان کشتار جمعی روز ٢٠ ژوئیه ٢٠١۵ در پرسوس- ٣٣ کشته برجای گذاشت- و کشتار آنکارا تأکید شده است. به نقل از گزارش سرویس مخفی اتحادیه اروپا "رابطه" میان این دو کشتار وجود دارد. گزارش به این نتیجه رسیده است:

 

"حزب ا.س.پ هم در هدف حمله بمبی آنکارا قرار داشت. فیگن یوکسکداغ رییس مشترک ه.د.پ از بنیانگذاران حزب ا.س.پ است. حمله در آنکارا زمانی روی داد که کمپین بزرگ انتخاباتی برای انتخابات ١ نوامبر در جریان بود و عملیات‌های نظامی دولت علیه پ.ک.ک بشدت در جریان بود."

 

گزارش افزوده است:"حمله در پرسوس و آنکارا کاملا شبیه‌ هم هستند. در هر دو حمله تدابیر امنیتی نیروهای پلیس ضعیف بود و یا فاقد هر گونه تدبیری بودند. در هر دو میتینگ حزب ا.س.پ شرکت کرده بود. هر دو میتینگ به مسئله کردها می‌پرداخت و در هر دو حمله انگشت اتهام بسوی داعش دراز شد..."

 

"مسئولیت حمله انفجاری در میتینگ فعالان آشتی کُرد در آنکارا بر دوش تروریست‌های داعشی خواهند ماند مدتهای مدیدی است در مرزهای ترکیه- سوریه و ترکیه-عراق به جولاندهی می‌پردازند. به دلیل نزدیکی انتخابات عمومی ١ نوامبر (٢٠١۵) نیروهای وابسته به گروههای تندرو با رهبری رییس جمهوری رجب طیب اردوغان احتمالا به این حملات دست زده‌اند."

 

سرویس مخفی اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده است:"شیوه حمله (استفاده از افراد انتحاری) انگشت‌ اتهام را به سوی داعش هدایت می‌کند (ولیکن) به دلیل عدم کنترل اتوبوسهای حامل تظاهر کنندگان، در میتینگی که میتوان گفت نیروهای پلیس وجود نداشتند به این شبهه دامن می‌زند که نیروهای وابسته با آ.ک.پ برای انجام چنین حمله‌ای به عناصر داعش دستور داده‌اند."