ابرو تیمتیک جانباخت

ابرو تیمتیک وکیل مدافع اهل کوردستان در ٢٣٨مین روز اعتصاب غذا جانباخت.

ابرو تیمتیک، وکیل دادگستری در نتیجه اعتصاب غذا به بیمارستان سادی کونوک بخش باکرکوی شهر استانبول منتقل شده بود. ابرو در ٢٣٨مین روز اعتصاب غذا جان خود را از دست داد.

دادگاه قانون اساسی رژیم فاشیست ترکیه روز ١۴ آگوست ٢٠٢٠ درخواست آزادی وکلای مدافع ابرو تیمتیک و آیتاچ اونسال را رد کرده بود.

دفتر حقوقی خلق (ه.ه.ب) ساعت ٢١:٠۴ شب گذشته در اطلاعیه‌ای در حساب کاربری توئیتر این مرکز درگذشت ابرو تیمتیک را اعلام کرد.

ابرو تیمتیک از کوردهای علوی اهل درسیم باکور کوردستان بود.

خاکسپاری پیکر ابرو در قبرستان گازی استانبول

به گفته‌ی اعضای کانون حقوقدانان آزاد (اُ.ه.د) پیکر ابرو تیمتیک روز شنبه در قبرستان گازی به خاک سپرده خواهد شد.  

وکلای عضو اُ.ه.د اعلام کردند که بنابر وصیت ابرو پیکر وی پس از برگزاری مراسم در جمخانه گازی در قبرستان گازی به خاک سپرده می‌شود.

محاکمه‌ای عادلانه؛ تنها خواسته ابرو تیمتیک

ابرو تیمتیک و ایتاچ اونسال وکلای مدافع عضو جمعیت حقوقدانان معاصر (چ.ه.د) با هدف برگزاری دادگاهی عادلانه دست به اعتصاب غذا زدند. در پی اعتراض و اعتصاب پرونده این دو وکیل زندانی به دادگاه قانون اساسی رژیم تُرک ارجاع شده بود.

رژیم فاشیست ترکیه ابرو تیمتیک را به اتهام "عضویت در سازمان" به ١٣ سال و ۶ ماه و ایتاچ اونسال را نیز به ١٠ سال و ۶ ماه حبس محکوم کرده بود.

روز ١٠ آگوست وکلای تیمتیک و اونسال به دادگاه قانون اساسی مراجعه کردند.

دادگاه تُرک گفته بود که وضعیت هر دو زندانی اعتصابی خوب است و درخواست آزادی آنان را رد کرده بود.

پزشکی قانونی استانبول روز ٣٠ ژوئیه در خصوص وضعیت جسمی این دو وکیل گزارشی را منتشر کرده بود. در گزارش اعلام شده بود که "تداوم حبس آنان ناممکن است."