درگیریها در رقا شدت می‌گیرند/ آخرین تحولات میدانی در رقا

مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک "ق.س.د" در نبرد سنگینی با تبهکاران داعش در مرکز شهر رقا هستند و گزارشها از تلفات سنگین تبهکاران داعش خبر می‌دهند

مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک "ق.س.د" در نبرد سنگینی با تبهکاران داعش در مرکز شهر رقا هستند و گزارشها از تلفات سنگین تبهکاران داعش خبر می‌دهند

 

عملیات آزادسازی رقا از ششم ژوئن/ ١۶ خرداد سال جاری میلادی آغاز شد و پس از ٧٠ روز بیشتر از نیمه شهر به کنترل مبارزان ق.س.د درآمده است. گزارشها از تشدید درگیری در محلەهای تحت کنترل تبهکاران داعش خبر می‌دهند

 

آخرین گزارشها از رقا به این شرح است:

 

از اوایل صبح امروز در تمام محله‌های تحت کنترل تبهکاران دگیری سنگینی در جریان است.

 

٢٣ تبهکار داعش در محله روضة از پای درآمده‌اند و یک خودرو بمب‌گذاری شده هم منهدم گردید. در درگیریهای این محله یکی از مبارزان به شهادت رسیده و یک مبارز دیگر زخمی شد.

 

در محله منصوره ١٢ داعشی به هلاکت رسیدند و یک خودرو بمب‌گذاری شده دواعش منهدم شد. یک مبارز ق.س.د به شهادت رسید و چهار مبارز دیگر هم زخمی شدند.

 

در محله الرشید ١۵ تبهکار داعش کشته شدند. اجساد ۶ تبهکار به دست مبارزان افتاده است. خودرو بمب‌گذاری عناصر داعش قبل از رسیدن به هدف از قبل تعیین شده منهدم گردید. در این محله یک مبارز ق.س.د به کاروان شهدا ملحق شد و سە مبارز هم زخمی شدند.

 

در محله البرید واقع در شمال شهر رقا درگیری با شدت هر چه تمامتر ادامه دارد. ۵ تبهکار داعش از پای درآمدند و اجساد ٢ تن از آنها به دست مبارزان ق.س.د افتاده است. در درگیریهای مذکور یک مبارز به شهادت رسید و یک مبارز هم زخمی شد.

 

درگیری در محله نهظة هم ادامه دارد. در این محله ١٧ تبهکار داعش در درگیری سنگین با مبارزان به هلاکت رسیدند و اجساد ٩ تبهکار به دست مبارزان افتاد. یک خودرو بمب‌گذاری شده هم از سوی مبارزان منهدم گردید. در این محله ٢ مبارز ق.س.د به شهادت رسیدند و دو مبارز دیگر زخمی شدند.

 

در محله الدری ٧ تبهکار داعش به هلاکت رسیدند. اجساد ۵ تبهکار داعش همراه با اسلحه و مهمات آنان به دست مبارزان ق.س.د افتاد.

 

١۴ تبهکار داعش در درگیریهای محله نزلة شهادة از پای درآمدند و اجساد ٨ تبهکار به دست مبارزان افتاد.

 

بامداد امروز یک خودرو بمب‌گذاری شده تبهکاران در حوالی بیمارستان کودکان واقع در محله نزلة شهادة منهدم گردید و ٢ تبهکار سرنشین آن کشته شدند.