دیدار هیئت حزب دمکراتیک خلق‌ها با دبیر کل شورای اروپا و رئیس مجلس پارلمانتارهای شورای

​​​​​​​هیئتی متشکل از هشیار اُزسوی و فلکناس اوجا پارلمانتارهای ه.د.پ و فایق یاغزآی نماینده ه.د.پ در اروپا با ترابژون ژاگلاند دبیر کل شورای اروپا ملاقات کردند،

در این دیدار اعتصاب غذای گسترده‌ در محکومیت حصر اوجالان که با پیشاهنگی لیلا گووَن آغاز شده و بیش از هفت هزار زندانی به آن پیوسته‌اند مورد بحث قرار گرفت.

 

هیئت ه.د.پ از دبیر کل شورای اروپا خواست تا در رابطه با حصر و اعتصاب غذای سیاستمداران و زندانیان در ترکیه با طیب اردوغان گفتگو نماید و برای پایان دادن به حل مسئله اقدام کند.

 

پایان حصر و انزوا دلیلی برای اعتصاب غذا باقی نمی‌گذارد

فایق یاغزآی در پاسخ به پرسش ژاگلاند در مورد تأثیر ملاقات با اوجالان گفت؛ خواسته‌ی اصلی اعتصابگران غذا ملاقات منظم خانواده و وکلای اوجالان با ایشان است. درصورتی که خانواده و وکلا بتوانند با اوجالان دیدار کنند دلیلی برای تداوم اعتصاب باقی نمی‌ماند و آنان این موضوع را به اطلاع دبیر کل شورای اروپا رسانده‌اند.

 

بازشماری آرا، حکم ابلاغ و لوایح مورد گفتگو قرار گرفتند

فایق یاغزآی در ادامه گفت که در دیدار مذکور مسائل مربوط به انتخابات محلی ٣١ مارس، بازشماری آرا، وضعیت مناطقی همچون استانبول و رفتار رژیم حاکم با حزب دمکراتیک خلق‌ها در پی انتخابات مورد گفتگو قرار گرفته است.

 

تلاشهای مجلس پارلمانتاران اروپا ادامه داشته باشند

هیئت ه.د.پ همچنین با رئیس مجلس پارلمانتاران شورای اروپا لیلیان ماوری پاسکویر دیدار کردند. پاسکویر در این دیدار با یادآوری مبحث اعتصاب غذا و انتخابات محلی ترکیه اعلام کرد که وی به نامه‌ی صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس مشترک سابق ه.د.پ پاسخ داده است. پاسکویر اعلام کرد که ما به رئیس هیئت ترکیه در مجلس پارلمان اروپا نامه‌ای نوشته و فعالیت‌هایمان برای چاره‌یابی مسائل ادامه دارد.

 

با سی‌پی‌تی دیدار کرده بودند

هیئت ه.د.پ درباره‌ی حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و اعتصاب غذا برای پایان یافتن انزوا با مسئولان کمیته‌ی منع شکنجه اتحادیه اروپا گفتگو کرده بودند. آنها اعلام کردند که تا حد توانمان با مسئولان دولت ترکیه دیدار داشته و سعی خواهیم کرد راه‌حلی ماندگار را طرح کنیم.