روشنفکران جهانی فشار بر حزب دمکراتیک خلق‌ها را محکوم کردند

روشنفکران و نویسندگان جهانی موضع آ.ک.پ/م.ه.پ علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها را محکوم کرده و از این حزب حمایت کردند. گروهی از روشنفکران پیام‌های حمایت خود به حزب دمکراتیک خلق‌ها را ارسال کرده و اظهار داشتند که خلق کورد در طرف برحق و عادلانه تاریخ جای می‌گیرد.

بعد از آنکه لیلا گوون نماینده مردم جولمرگ در پارلمان ترکیه و ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک (ک.ج.د) و موسی فارس‌اُغلولاری دیگر نماینده این حزب در پارلمان دستگیر شدند، روشنفکران و نویسندگانی از اروپا به واکنش پرداخته و از حزب دمکراتیک خلق‌ها حمایت به عمل آوردند. نمایندگان اتحادیه کمیته جوانان انگلیس، سخنگوی ابتکار عمل دوستی با روژآوا و  پیتر بویله نویسنده  و روزنامه‌نگار روزنامه چپ و سبز، راهیلا گوپتا شاعر، الکس برایانبریدج سوسیالیست اتریشی و عضو شورای مرکزی حزب کارگر پیامی را در این رابطه صادر کردند.

عضو اتحادیه کمونیستهای جوان YCL  بیانیه‌ای را تحت عنوان حمایت از خلق کورد در مقابل فشارهای دولت ترک، منتشر نمود. YCL در این رابطه خاطرنشان می‌سازد که از سوی خلق کورد و ترک مورد حمایت قرار دارد.

بویله: فشارها بر حزب دمکراتیک خلق‌ها برداشته شوند

پیتر بویله سخنگوی ابتکار عمل دوستی با روزآوا و نویسنده روزنامه چپ و سبز  نیز در این رابطه اظهار داشت که نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها بدون در نظر داشتن هیچیک از معیارهای سیاسی-انسانی دستگیر شده و در این رابطه ما از وکلای حزب دمکراتیک خلق‌ها پشتیبانی می‌کنیم که با فشارهای دولت مواجه شده‌اند. ما خواهان پایان گرفتن فشارها علیه این حزب هستیم.

گوپتا: خلق کورد در طرف برحق و عادل تاریخ ایستاده است

راهیلا گوپتا شاعر نیز با قرائت این شعر احمد فراز که:" ای دشمن ترسو، اگر تو جنگ با یک ارتش را بر عهده منِ تنها گذاشته‌ای، تو شکست خورده‌ای" گفت: این شعر نوع ارتباط خلق کورد و ترک را به خوبی بیان می‌کند. این جنگ، جنگی ناعادالانه و نابرابر است. خلق کورد در طرف برحق و عادلانه تاریخ ایستاده است.

باینبریج: ما حامی حزب دمکراتیک خلقها هستیم

الکس برایانبریدج سوسیالیست اتریشی و عضو شورای مرکزی حزب کارگر نیز فشار بر شهرداران نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها را محکوم کرده و در این رابطه گفت: این شخصیتها از سوی میلیونها نفر انتخاب شده‌اند. این شخصیتها از سوی رژیم خودکامه ترکیه و به شیوه‌ای دلبخواهی و خارج از تمامی معیارها دستگیر شده‌اند. حزب دمکراتیک خلق‌ها در ترکیه یکی از  بزرگترین احزاب اپوزیسیون است. ما کسانی را که در ترکیه برای آزادی و دمکراسی و صلح مبارزه می‌کنند مورد حمایت قرار داده و به  آنان درود می‌فرستیم.